צרכנות

מסחר באופציות

קרדיט לתמונות PIXABAY

שוק ההון הוא אחד השווקים הרווחיים ביותר שיש. באמצעות מסחר בשוק זה, הסוחרים השונים יכולים להשיג סכומי כסף רבים, במגוון דרכים.

איך מתנהל שוק ההון

המסחר בשוק ההון מגוון, כאשר כל סוחר יכול לבצע את המסחר שלו בדרך שנוחה לו ביותר, באמצעים הספציפיים שיש לו. אחת השיטות למסחר בבורסה היא באמצעות מסחר באופציות. אדם שסוחר בבורסה באמצעות אחד מחברי הבורסה השונים, יכול לפנות אל דרך מסחר זו. במאמר הבא נסביר על מסחר באופציות ועל האפשרויות השונות שהוא מקנה.

אופציות

בין אם אתם סוחרים חדשים או ותיקים בשוק ההון, ככל הנראה "אופציה" היא מושג שלא תוכלו להתחמק ממנו. אופציה היא למעשה חוזה שנסגר בין שני צדדים בשוק ההון. ניתן לסחור באופציות בבורסה ולהפיק מהן רווחים. אופציה למעשה מאפשרת לשני צדדים שונים, קונה ומוכר, לקבוע ביניהם מחיר קבוע לנכס מסוים. האופציה יכולה להיות על מכירת הנכס או על רכישת הנכס, כאשר המחיר קבוע כאמור אך גם המועד בו תתבצע פעולת המכירה או הרכישה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סוגי אופציות

המסחר באופציות מחלק את האופציות השונות לשני סוגים עיקריים: אופציות אמריקאיות ואופציות אירופאית. חשוב להבין את ההבדלים בין שני סוגי האופציות לפני שניגשים לסחור בהן. אופציה אמריקאית היא סוג האופציה שניתן לראות בבורסה בארצות הברית. לפי סוג אופציה זה, מחזיק האופציה יכול לממש בכל רגע נתון את הזכות שהאופציה נותנת לו, גם אם עוד לא הגיע המועד שנקבע מראש באופציה עצמה. אופציה אירופאית היא אופציה בעלת מאפיינים אחרים. האופציה הזאת היא האופציה שנסחרת בבורסה בישראל. לפי אופציה זו, בעל האופציה יכול לממש את הזכות שיש לו רק בתאריך הקבוע של פקיעת האופציה. זה אומר שכאשר יגיע התאריך שנקוב באופציה, בעל האופציה יבצע פעולה של מכירה או של רכישה, בהתאם לאופציה שיש לו.

אופציית Call ואופציית Put

בין סוגי האופציות, בין אם מדובר על אירופאיות או אמריקאיות, האופציות מחולקות לאופציות Call ואופציות Put. אופציות Call הן אופציות מכירה. כותב האופציה, כלומר מי שיוצר את החוזה ומבצע את המכירה לסוחר אחר, מאפשר לאותו הסוחר לרכוש ממנו זכות לרכישת נייר ערך כלשהו – מניה, מדד או אג"ח למשל, לפי תאריך מסוים שנקבע בין שני הצדדים. אופציית Put עובדת בדיוק בצורה ההפוכה. כותב האופציה שוב קובע את מחיר האופציה ואת התאריך לפיו יש לממש את האופציה, אך באופציה זו הסוחר השני הוא זה שמבצע את מכירת נייר הערך.

שימוש במסחר באופציות

מסחר באופציות מעניק לסוחרים בשוק ההון מספר הזדמנויות שונות. ראשית, ניתן להשתמש במסחר באופציות על מנת לייצר רווחים בצורה ספקולנטית. אם לקונה האופציה יש הנחה פיננסית לשינויים במחיר של נייר ערך מסוים בטווח זמן מסוים, הוא עשוי לייצר רווח באמצעות רכישת אותו נייר ערך דרך אופציה. בנוסף, מסחר באופציות מאפשר לסוחרים לגדר את ההשקעה שלהם.

Back to top button