אינטרנטמבזקים

אוניברסיטת אריאל קיימה את תחרות הגמר לזיהוי התקפות סייבר

אוניברסיטת אריאל שבשומרון הציגה היום (שני) את הסיכום לתחרות הגמר לזיהוי התקפות סייבר שהתקיימה כחלק מעבודת המחקר במעבדתם של ד"ר רן דובין, פרופ' עמית דביר וד"ר חן חג'ג' מהמחלקה למדעי המחשב. התחרות מהווה חלק מתהליך הלמידה בקורס לזיהוי התקפות סייבר בהנחייתו של ד״ר רן דובין. והיא מתקיימת בשיתוף פעולה מקצועי של חברת סיסקו, אשר תורמת מניסיונה בעולמות הסייבר והתקשורת, שופטת את הממצאים שפותחו והעניקה פרסים לזוכים. זוכי התחרות סטודנטים וסטודנטיות שנה ג' מהמחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת אריאל: במקום הראשון זכו ניר ססון ויניר כהן ובמקום השני זכו עמית ויצמן ורבקה בוסקילה

התחרות התקיימה בתחום צומח בתעשייה, הגנה על בקשות לשירות תקשורת API* וזאת בשל צריכה מוגברת של שירותים אלו, לצד הקלות בה ניתן להתקיף שירותים אלו, הופכים את אבטחת API למצרך מאד מבוקש. "עם ההתקדמות המואצת של תהליכי הדיגיטציה בעולם, כך עולים סיכוני האבטחה ברשתות, מסביר גיא קינן דירקטור פיתוח סיסקו ישראל. אתגרי הסייבר הופכים להיות מורכבים יותר ויותר ואין ספק ששילוב מערכות לומדות – AI (Artificial intelligence) הוא קריטי להגנה על רשתות תקשורת. שמחנו לקחת חלק בתחרות, שנערכה באוניברסיטת אריאל ולעודד חדשנות בקרב הדור הבא של ההייטק הישראלי."

"עם הגידול המשמעותי בהתקפות *API (Application Programming Interface) וזליגת מידע רגיש מהתקפות סייבר בכלל, מסביר ד"ר רן דובין, הבוגרים שלנו נדרשים לפתח טכנולוגיות למידה חכמות על מנת להתמודד עם אתגרי האבטחה ולאתר את ההתקפות על מנת למזער את הנזק לפרטיות המשתמשים.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אחד האתגרים המופיעים בהתקפות API* הינו גניבת מידע רגיש ואישי. הגנה על ה – API הינו שלב הכרחי עבור כל חברה על מנת למנוע את זליגת המידע. אורך הזמן שניתן במסגרת התחרות היה שלושה שבועות במהלכם פיתחו הסטודנטים והסטודנטיות טכנולוגית מערכות למידה לאיתור התקפות. הליך התחרות כלל 4 סטים של נתונים לאימון ובדיקה (dataset) ב 4 דרגות קושי שונות, כאשר כל אחת מכילה סוגי התקפות שונות והדרישה הייתה לפתח הגנות מתאימות. לצורך בדיקה הופעלה מערכת שקיבלה את תוצרי מערכות הלמידה ובדקה אוטומטית את נכונות האלגוריתם וביצעה דירוג של משתתפי ומשתתפות התחרות.

האתגר בתחרות היה לזהות התקפות API זדוניות בעזרת מערכות למידה. הזוכים נבחרו בעזרת שקלול הצלחתם ב 4 משימות, רמת החדשנות ויכולת ההצגה של הפתרון בפני פנל השופטים של חברת סיסקו.

צילום: אוניברסיטת אריאל שבשומרון

Back to top button