מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ מצטרף להתקפה של לפיד: "אם לא יהיו הסכמות – אנחנו נהיה ברחובות"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ושר המשפטים לשעבר פתחו לפני זמן קצר (שני) את ישיבת הסיעה ונשאו דברים בפני חברי הסיעה. גנץ הפנה את דבריו למצביעי הליכוד ונתניהו, רובכם לא הצבעם להפיכה משטרית", אמר.

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ: ״מהימים האחרונים זה ברור: שראש הממשלה נתניהו לא רוצה מערכת משפט מאוזנת – הוא רוצה אותה במצב מאוזן. זה ברור שהוא רוצה לנצל רוב רגעי – ולהצית מאבק ושנאה בין השבטים בחברה הישראלית. זה ברור שהוא ושותפיו החליטו להשמיד את האיזונים, לשרוף את הבלמים, ולסחוט את דוושת הגז בדהרה לעבר התהום. אני מבקש להגיד להם באופן הברור ביותר – אנחנו שמייצגים בנושא הזה רוב מהעם שמתנגד להפיכה המשטרית – לא נגיע לוועדת הכנסת כעניים המחזרים בפתחים. לא נבוא לתקן רבע סעיף ונאמר תודה. אם לא נגיע להסכמות – נתניהו ושותפיו יאבדו מהלגיטימציה שלהם ברוב חלקי החברה הישראלית – גם בקרב רוב בוחרי הליכוד. אם לא יהיו הסכמות – אנחנו נהיה ברחובות."

בנוסף, אמר גנץ: "אני פונה לבוחרי מפלגות הקואליציה ובפרט לבוחרי הליכוד – רובכם לא הצבעתם למען הפיכה משטרית, רובכם מתנגדים לכך שפוליטיקאים ימנו שופטים באופן בלעדי. רובכם מתנגדים לחוק שיעודד שחיתות במשרדי הממשלה. אתם, אנשי הימין הליברלי, אוהבי המדינה, הראשונים שצריכים לצאת ולמחות. אני קורא לכם לצאת ולהיאבק למען מה שאתם מאמינים בו. לא נגד נתניהו ולא נגד הממשלה – נגד פירוק הדמוקרטיה והמהלך הדורסני וחסר המעצורים. לציבור הרחב כולו שתומך במאבק, אני מבקש להגיד – הגיעה העת לצאת ולהרעיד המדינה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "לחברי הכנסת מהליכוד אני מבקש להגיד – אזרחי ישראל יבואו חשבון עם כל מי שירים את ידו בעד התוכנית לחיסול הדמוקרטיה. את החשבון תקבלו מהר משאתם חושבים. השמיעו את קולכם! אני מבקש לחזור ולפנות לנתניהו: התוכנית שאתה מוביל ומאפשר תפגע אנושות בביטחון הלאומי – גם בתחושת החוסן של כל האזרחים מכל חלקי החברה, וגם ביכולתו של בג"ץ ושל המערכת המשפטית להיות כיפת הברזל המשפטית שלנו מול העולם. אם תמשיך בדרך שבה אתה הולך– האחריות למלחמת האחים המחרחרת בחברה הישראלית יהיה עליך."

ארכיון. צילום: אלעד מלכה

מדברי שר המשפטים לשעבר ח״כ גדעון סער: "בפתח ישיבת הממשלה אתמול השתמש ראש הממשלה בשקר נוסף לפיו מטרת החקיקה המתוכננת היא ״השבת האיזון בין הרשויות". בעבר נחשף ההרכב החדש של הוועדה לבחירת שופטים בו מובטח מראש רוב פוליטי-קואליציוני. מעולם לא היה רוב כזה בוועדה לבחירת שופטים ולכן אין זה ״השבת המצב לקדמותו״ אלא השתלטות מלאה של הממשלה השולטת גם בכנסת וגם על הרשות השופטת, לא השבת האיזון – אלא הפרת האיזון."

"האם פוליטיזציה מוחלטת של בחירת השופטים תתרום לאמון הציבור בבתי המשפט? האם אנחנו רוצים שגם בחירת שופטים בישראל תהפוך לחלוקת שלך קואליציוני? כל מי שמכיר את המערכת הפוליטית מבין מיד מה יקרה. שיקולים זרים ולחצים פוליטיים יכתיבו מי ייבחרו לשופטי ישראל. כל שופט ידע למי הוא חייב וגם כל מתדיין בפניו יודע מי בעל החוב. זוהי דרך בטוחה להפיכת מערכת השפיטה שלנו למערכת מושחתת. לא ״השבת האיזון״ הין הרשויות יש כאן – אלא הפרת האיזון על ידי ריכוז כל הכוחות בידי הממשלה, זה יהפוך את מדינת ישראל למדינה אחרת. לא מדובר פה בעניין שבין רשויות השלטון. בראש ובראשונה מדובר בעניי הנוגע לזכויותיהם של אזרחי ישראל. ועל אוהבי החירות כולם להיאבק כנגד המתקפה הזאת על כל מה שהושג ונשמר במשך 75 שנים". הוסיף סער.

ארכיון. צילום: אלעד מלכה

Back to top button