מבזקיםפוליטי / מדיני

לאחר כשנתיים שלא הייתה פעילה: ח"כ מיקי לוי נבחר לראשות ועדת ביקורת המדינה

חברי הוועדה לענייני ביקורת המדינה בחרו היום (שני) פה אחד את ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) לתפקיד יו"ר הוועדה. כזכור, בכל הכנסת ה24 לא הייתה פעילה הוועדה לאחר שהאופוזיציה לא הגישה מועמד לתפקיד יו"ר הוועדה וכן לא שובצו בה חברים.

יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה: "מכל ועדות הכנסת, הוועדה הזו היא מוטת השליטה עם תחומי העניין המגוונים והרבים ביותר. הידע והניסיון של היו"ר הנבחר הכשירו אותו לעמוד בראשות הוועדה. אני בטוח שכל חברי הסיעות מהקואליציה והאופזיציה ישתתפו ויסייעו למלא את אחד התפקידים העיקרים של הכנסת וזה פיקוח על עבודת הממשלה".

יו"ר הוועדה הנבחר, ח"כ מיקי לוי: "אני מודה לחבריי במפלגה על האמון שהבעתם בבחירתכם בי. אני שמח ונרגש להכנס לתפקיד החשוב הזה. בסופו של עניין מה שחשוב בבית הזה, זה מה עושים בו ולא הטייטל. תפקידו של הבית הזה הוא לא רק לחוקק אלא גם לפקח על עבודת הממשלה. זה תפקידה העיקרי של הוועדה לענייני ביקורת המדינה ומכאן חשיבותה. זו גם הסיבה שהיא שייכת בחוק לאופוזיציה. המחוקק רצה לוודא שהביקורת הזו והפיקוח ייעשו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"במסגרת המאבקים של הכנסת הקודמת, הוועדה הזו לא הוקמה למרות כל נסיונותי, דבר שפגע בעבודת הכנסת ובסופו של דבר בציבור הישראלי בקצה. דוחות רבים של מבקר המדינה לא נידונו ולקחתי על עצמי כיושב-ראש הכנסת להעביר בקשות אישיות לשרים ופקידים לטפל בליקויים קריטיים שמצאתי בדוחות שהוגשו לי. אנחנו נסגור את הפער בכנסת הזו – על אף שזה פער של שנה ושמונה חודשים, מקווה לעשות זאת ואולי חלק מהדו"חות נעביר לטיפול ועדות אחרות". הוסיף לוי.

מיקי לוי
מיקי לוי. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button