מבזקיםפוליטי / מדיני

מאות עובדים יפגינו מול לשכת ברקת נגד הכוונה להעביר יחידות מקצועיות למשרד הרווחה

מאות עובדי זרוע העבודה במשרד הכלכלה, מלווים בנציגי הסתדרות עובדי המדינה בראשות עו"ד אופיר אלקלעי, יפגינו מחר (שלישי) בשעה 10:00 בבוקר מול לשכתו של שר הכלכלה הנכנס ניר ברקת בירושלים. זאת, במחאה על העברה של יחידות מקצועיות מזרוע העבודה במשרד הכלכלה לידי משרד הרווחה – מהלך שעלול להוביל לפירוק זרוע העבודה ולפגוע בעובדים ובציבור הישראלי.

לפי ההסכמים הקואליציוניים, הוחלט על העברת האגף הבכיר להכשרה מקצועית ולפיתוח כוח אדם, המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט) ומינהל תעסוקת אוכלוסיות מיוחדות לידי משרד הרווחה. מדובר ביחידות האמונות על הכשרה של יותר מ-300 אלף אנשים בשנה, והן עוסקות בתחומי הליבה של משרד הכלכלה. כתוצאה מכך, ישנו חשש לפגיעה ממשית בתפקוד זרוע העבודה, שאמונה על הגדלת הפריון וכוח האדם בשוק התעסוקה.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי שיגר היום מכתב לשר הכלכלה ניר ברקת, כמו גם לשר הרווחה יעקב מרגי ולשר במשרד הרווחה יואב בן-צור, בדרישה לשקול מחדש את העברת היחידות הללו, והבהיר כי הסתדרות עובדי המדינה מתנגדת למהלך המתוכנן. יצוין כי כבר הוכרז סכסוך עבודה בעקבות המצב, ובאם לא יהיה שינוי, תשקול ההסתדרות הפעלת צעדים ארגוניים. "פירוק זרוע העבודה הוא טעות חמורה שתפגע באזרחי המדינה, ובמיוחד באוכלוסיות מוחלשות. זה מהלך שיפגע בציבור העובדים המסור של זרוע העבודה", סיכם אלקלעי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. Image by Niek Verlaan from Pixabay

Back to top button