מבזקיםפוליטי / מדיני

בן גביר על הביקורות: "זו המדיניות שאני מוביל כשר, לחתור למגע, מול המחבלים"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נאם לפני זמן (שני) בפתח ישיבת סיעת עוצמה יהודית, והתייחס להפגנות בתל אביב, בנוסף להתייחסותו לשחרור המחבל כארים יונס ולחגיגות שהגיעו בעקבות השחרור.

בפתח דבריו אמר: "הבוקר קיימתי ישיבה ראשונה עם סגל הפיקוד של המשטרה, פגישה טובה, אנשים רציניים ברוך השם וכוח אדם מאוד מאוד איכותי ומוסר נפש למען מדינת ישראל. אמרתי להם שאנחנו ניתן להם את הגיבוי, גם בחקיקה, גם בתקציבים, אבל בד בבד אמרתי, שעם הסמכות באה אחריות. לדעתי האירוע שהתרחש סביב שחרורו של המחבל כרים יונס, זה אירוע שהוא תקלה של המשטרה שאסור לה לחזור על עצמה. לא יכול להיות שפורעי חוק יסיתו נגד מדינת ישראל, לא יכול להיות שבמדינת ישראל שלנו יהיו דברי שבח למחבלים, לטרוריסטים, מיצג שהידים שעשו במקום הזה, וזה לא סוד שאני נתתי הנחיות למשטרה להתערב, לפעול, לעצור, להפסיק ושבוע הבא אמור להשתחרר מחבל נוסף ואני מקווה שהתקלה הזו לא תחזור על עצמה."

בנוסף, אמר: "זו המדיניות שאני מוביל כשר, לחתור למגע, מול המחבלים, מול האויבים, מול פורעי החוק. ואם כבר מדברים על פורעי חוק, אני אתייחס בעוד משפט אחד למה שראינו בתל אביב, בהפגנה. אני בעד הפגנות, בעד חופש ביטוי, אבל גם ראינו פגיעה קשה בדמוקרטיה, הסתה נגד השר יריב לוין, חסימת כבישים. אני אמרתי לסגל הפיקוד של המשטרה, אני בעד הפגנות, אבל מי שחוסם כביש ומי שמתפרע, צריך להיעצר ודין הפגנה בתל אביב כדין הפגנה בירושלים, דין הפגנה של השמאל כדין הפגנה של הימין."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "אלה הדרישות שלי ממשטרת ישראל, לפעול בנושא ההפגנות בצורה שוויונית. חופש ביטוי כן, שלטים כן, אבל חופש הביטוי זה לא חופש השיסוי. חופש הביטוי זו לא מילת קסם שפותחת כל שער ולכן הדרישה שלי מהמשטרה גם בנושא הזה, זה להתייחס בצורה שוויונית להפגנות. יש עוד הרבה דברים, יש עוד הרבה דרישות והן יפורסמו בהמשך."

איתמר בן גביר - יריב לוין
צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button