מבזקיםמומלצים

"הריבית הנוסקת מכאיבה, אך היא אינה השיקול היחיד בנטילת משכנתא"

אירנה דוידוב, יועצת משכנתאות מובילה בישראל, מתמודדת כתף אל כתף לצד לקוחותיה מול שערי הריבית המשתנים תכופות. האינפלציה והמיתון שמתדפקים על דלתותינו הופכים את העבודה שלה אל מול הלקוחות לרגישה, חשובה ומצילת חיים. מאסטרית של כלכלת משפחה, מסירות וזמינות. אשת מקצוע מהטופ במדינה.

אירנה דוידוב – מומחית בתחום המשכנתאות וכלכלת המשפחה, נאבקת בימים אלו לצד לקוחותיה על מנת שאלו יוכלו לתפקד תחת העלאות הריבית התכופות של בנק ישראל. לאחר ארבע שנים בהן הריבית במשק התייצבה, בנק ישראל טלטל את הכלכלה המקומית, והעלה את שיעור הריבית בהדרגה עד לרמה של 5.25%. נוטלי המשכנתאות חשים על בשרם את התייקרות החזרי ההלוואות.

אומנם עדיין מדובר בשיעור ריבית נמוך יחסית לשוק הריביות העולמי, אך מכיוון שרוב המשכנתאות בארץ צמודות לריבית הפריים, יוצא כי ההחזר החודשי של מאות אלפי בתי אב בישראל גדל, והוא ימשיך לגדול בכל פעם שהריבית תעלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנק ישראל ביטל את ההגבלה על הפריים, משליש עד שני שלישים מהמשכנתא. במציאות הנוכחית ביקשנו להסתייע שידע העצום של אירנה דוידוב לצורך הנחיות כיצד יש לפעול תחת המצב המשתנה.

"גובה הריבית וההחזר החודשי הם נושאים קריטיים שמכאיבים לציבור נוטלי המשכנתאות. כרגע יש להביט לעבר התועלת העתידית", מסבירה אירנה דוידוב, מאסטרית בתחום ייעוץ המשכנתאות.

"בעולם הרחב, רק 40% מהתושבים גרים בדירות שבבעלותם. בישראל כולם רודפים אחר חלום רכישת הדירה. לכן באירופה ובארה"ב עליית הריבית גרמה לאנשים לשבת על הגדר ולחכות ובארץ הרצון לרכוש דירה עדיין קיים בעוצמה. עד סוף השנה יש צפי שריבית הפריים תעלה באחוז ובתוספת אחוז וחצי נוסף של מרווח הבנק, הריבית תנסוק ל- 5.5%, שזה עדיין סביר מאוד ביחס לשערים הגלובאליים בעולם.

אבל חייבים להבין, תמהיל של משכנתא אינו בנוי אך ורק על שיעור הריבית, אלא הולך יד ביד עם גורמים נוספים בכלכלת המשפחה. צריך להבין את רמת הסיכון שהמשפחה תוכל להכיל. משפחות שרמת הסיכון שלהן כרגע בשמיים מתבקשות למחזר משכנתא על מנת להתאים אותה לצורת ודרישות חיינו".

צילום: תומר קצב

איך את מסייעת למשפחות שנאנקות תחת ההחזר החודשי?

"חשוב לי להיות זמינה, קשובה ולהתייחס לכל לקוח כאילו הוא מרכז עולמי. אני מחזיקה צוות מומחים בתחומים שונים ברמת הכלכלה, אך עבורי זהו רגע האמת. מרגע חתימת ההסכם מול הבנק והלאה, אני מקדישה את מלוא זמני בשבילם".

מהן הדילמות שיש ללקוחות כיום?

"ראשית יש להסתייע במומחה כדי לראות שהלקוח קיבל את כל מה שהובטח בעסקה מול הבנק. כיום, יותר מתמיד נדרשת עזרה מקצועית במלאכת החישוב המורכבת בין כל המספרים והאחוזים. לקוחות לא יודעים מה לדרוש מהבנק ולא ערים לסעיפים בחוזה שיכולים לעשות הבדל עצום".

אירנה דוידוב משלבת ייעוץ משכנתאות עדכני ומקצועני לצד שליטה ברזי כלכלת המשפחה. היא מפתחת וממציאה פתרונות הוליסטיים שמותאמים למצב הנוכחי וגם העתידי של הלקוח.

"המחוייבות שלי היא לחשוב וללוות את המשפחות בהסתכלות חכמה לעתיד. תמיד יש להתייחס למצב הנוכחי ולתכנן בקפידה את השנים הבאות. כך נביא את המשפחה לנהל סיכונים בצורה מושלמת".

לקוחות שאיתם שוחחנו מעידים כי היא מסייעת לגייס כסף עבור משקיעים שחפצים לרכוש נדל"ן בישראל. אירנה מעורה מאוד בשוק הנדל"ן ויודעת לכוון לקוחות לביצוע עסקאות נהדרות, לעיתים גם כאשר הדירות בפרויקט מצויות עדיין בשלב התכנון ולפני תחילת בנייה.

"הובלתי אנשים לרכישת דירות בפרוייקטים של פינוי-בינוי ובשלב מתקדם. יש כאלה שהכפילו ושילשו את הונם מעסקאות שכאלה. איני ממליצה להיכנס לעסקת פינוי-בינוי בשלב מוקדם מאוד, בגלל הסיכון הגבוה. כלל האצבע שלי הוא לא לקנות דירה דווקא בעיר בה אתם חולמים לגור, אלא לחפש עסקה טובה. עסקה נהדרת בפריפריה עדיפה בהרבה על עסקה סבירה בגוש דן. תקנו איפה שאתם יכולים לעשות עסקה טובה ותגורו איפה שאתם רוצים. שימו דגש על השקעה נכונה מעבר למחשבה על קניית דירה למגורים".

מי שרוצה להגשים חלום ולרכוש דירה ואינו ערוך לכך תקציבית – צריך וחייב ייעוץ מקצועי. הוא צריך לתכנן את ההווה, העתיד, לחשב מקורות כספיים, ריביות ויכולת החזר ולנהל את לקיחת הסיכונים.

אירנה דוידוב בולטת בתחומה בשל יכול שירות נוגעת ללב. היא אכפתית, קשובה, מדוייקת וזמינה. בימים קשים ומבלבלים כאלו, אנו נדרשים לחשב מסלול כלכלי מחדש ולערוך התאמות. גם מי שיש בידיו הון עצמי ומחפש עסקה טובה – צריך הכוונה על מנת להגיע למקסימום ניצול המשאבים.

Back to top button