מבזקיםפוליטי / מדיני

דיון סוער בוועדת החוקה: "אתם חבורת מסיתים חסרי גבולות"

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) פתח היום (שלישי) את דיוני הוועדה על "החוק הנורבגי" המורחב. דיון אשר עורר סערה ציורית ותקשורתית בדבר הבזבוז הכספי שחוק זה גורר.

מדברי רוטמן: "הסגנון והדברים שנאמרים כנגד הממשלה ויוזמותיה חורגים מכל סטנדרט ומכל צורה. גם כשהאשימו אותנו בממשלה הקודמת שהשתמשנו בשפה חריגה, אני לא זוכר ראש מפלגה שמדבר על מרי אזרחי. אני לא זוכר פיגורה בסדר גודל של שופט עליון בדימוס המשתמש במונחים של כיתת יורים וטנקים. השיח האלים הזה מצד ראשי מפלגות, ח"כים ובוודאי מצד מועמדים מטעם עצמם לתפקידים בכירים, בסגנון הזה מייצרים סכנה קשה למדינה. כל מי שישב בדיוני הוועדה שלי רואה שיש נכונות לשיח והקשבה, במיוחד בני גנץ שרצה לקדם את הרפורמה בהידברות, אלו מינוחים שלא צריכים להימצא בשיח הפוליטי הישראלי".

ח"כ גלעד קריב (העבודה): "הנטייה להתלונן על הסתה מאפיינת את גדולי המסיתים. זו תופעה פסיכולוגית של איך לא משנה הפוזיציה שלכם, בידכם הימנית אתם מובילים מסע הסתה שובר שיאים וביד השמאלית אתם זועקים ומסיתים נגדנו. תעשה גוגל ותראה איך הרבנים שלכם הטיפו לסירובי פקודה בצה"ל, מה אמרתם עלינו עד כדי התרת דם ובגידה במדינה. עוד לא הראית לי אנשים שמקבלים את משכורתם מקופת המדינה שדעתם הפוליטית במחנה שלנו שמנצלים את משרתם לקרוא לסירוב פקודה והפרת חוק ואני לא אדבר על מי היום שר האוצר ושר הבט"ל. היחידים שמנצלים את מעמדם הפוליטי או את תפקידיהם הציבוריים בניגוד לחוק כדי להסית נגד הצד האחר הן דמויות במחנה הימין. רה"מ הזה פוחד ממיליון אזרחים ברחובות, מגל מחאות בקהילה העסקית, מאמירות של דמויות ששנים תמכו בו דוגמת דרשוביץ. אני הייתי הפגנה בת"א ואני יודע כמה מאות דגלי ישראל הונפו בהפגנה והדגל שרה"מ מנצל למסע הסתה הוא הדגל שתלה בבית רה"מ ב-2010 כשאירח בחום את יו"ר הרשות אבו מאזן. תהיה פה מחאה אזרחית שמחאת ההתנתקות תחוויר לידה. קודם תעסוק בסגנון השיח של הרבנים המובילים את מפלגתך. איכשהו אתם עסוקים תמיד בדה-לגיטימציה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד): "שמעתי את ראש המפלגה שלך יותר מפעם אחת במליאה בכנסת הקודמת, לא מוכן לקבל את העובדה שיש ראש ממשלה נבחרת, מקלל, מדבר סרה. מספר האנשים הפרועים חסרי הרסן וחסרי הנימוס הנמצאים במחנה שלך, מתחלקים לשלושה חלקים – לצעקנים שמובילים את המחנה, לחנפנים ולשותקים, שיש להם חלק נכבד בממשלה הזו. השתיקה הזו שאתה שומע דברי הסתה פרועים על כולם, על רשות שופטת וכו׳, שמעת כמו שאני שמעתי, כיצד דיברו על יועץ משפטי קודם ונוכחי, לא על מקצועיותו, דיברו על גופו, עליו אישית. מישהו קם ואמר ״אני לא מסכים עם ההחלטות שלו״ אבל ככה לא מדברים בבית הנבחרים? זה לא היה, אף אחד לא קם. אתם חבורת מסיתים חסרי גבולות פלוס אנשים שתקנים, ומול הדבר הזה אנחנו נשים חומה בצורה. היחידי שהורשע בעבירה של הסתה לטרור יושב בכיסא השר לביטחון פנים, ואתה שותק. למה אתה שותק? אני אגיד לך למה אתה שותק כי אתה מהשותקים על מה שמתאים לך".

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

Back to top button