חדשות חוץמבזקים

משלחת נוספת של סיוע הומניטרי מטעם איחוד הצלה נחתה באוקראינה

משלחת מיוחדת של סיוע הומניטרי מטעם איחוד הצלה בראשות מנכ״ל הארגון מר אלי פולק, הגיעה לאוקראינה (שלישי) לחלק כ – 100 גנרטורים רבי עוצמה כחלק מפרויקט עצום שבסופו יחולקו עוד מאות גנרטורים בחודשים הקרובים. עד לחזרת חברי המשלחת ארצה, יחלקו חובשי איחוד הצלה וחברי המשלחת את הגנרטורים בכפרים ברחבי אוקראינה ובערים קייב, אומן, לבוב, אודסה ועוד.

מאז פרוץ המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, ארגון איחוד הצלה פעל רבות בכדי לסייע רפואית והומניטרית לקהילות היהודיות ברחבי אוקראינה בפרט ולאזרחי המדינה בכלל. הארגון הקים מערך של טיסות חילוץ רבות אשר המריאו מישראל כשהם מצוידות ברופאים, פראמדיקים וחובשים של איחוד הצלה עם עשרות טונות של ציוד רפואי, אוכל וציוד הומניטרי. טיסות אלו חזרו ארצה עם מאות פליטים שנסו על חייהם מהתופת, בתקווה למצוא חיים חדשים בישראל.

בעקבות השלגים העזים, תנאי מזג האוויר הקשים, והמחסור התמידי בחשמל בגלל הימשכות המלחמה, התקבלו בחמ״ל של איחוד הצלה פניות רבות מאזרחים, ראשי קהילות, חברי מועצות, בתי יתומים, מרפאות ועוד אשר ביקשו סיוע להתמודד עם הקור העז והחוסר באפשרות להכין אוכל עקב המחסור בחשמל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ״ל הארגון אלי פולק סיפר בהתרגשות: ״אחת התחנות הראשונות שלנו, הייתה בית יתומים שנמצאים בו למעלה מ 100 ילדים יהודים. בקור העז נכנסנו עם אחד הגנרטורים לחדר גדול בבניין המרכזי שלהם והם פשוט קפצו עלינו וחיבקו אותנו. ילד חמוד בן 7 בשם סאשה ניגש אלי, חיבק אותי ואמר לי בעברית: ״תודה רבה שבאתם להציל אותנו״. אני לא אשכח את זה לעולם!!! זו היא רק תחילתו של פרויקט ענק, שבסיומו יהיו ברחבי אוקראינה עוד מאות גנרטורים שיסייעו לכל אדם באשר הוא."

דובי מייזל, סמנכ״ל המבצעים של איחוד הצלה: ״ראשת העיר אומן הגברת אירנה פלטניובה, פגשה אותנו והעבירה אלינו רשימות מפורטות של יעדים חשובים הזקוקים מיידית לסיוע. מדובר במרפאות, בתי ספר, גנים, בתי יתומים שנוצרו בעקבות המלחמה, קשישים ועוד. המצב פה קשה מאוד ואנחנו נוודא שכל הגנרטורים יגיעו למקומות הנכונים.״

אהרון בן הרוש, סגן ראש סניף איחוד הצלה באומן: ״אנחנו מפעילים חמישה אמבולנסים שפועלים 24/7 בכדי לסייע ככל שניתן. על פי הנתונים שקיבלתי מארגוני הרפואה ומשרד הבריאות האוקראיני, כ – 80,000 תינוקות צפויים להיוולד בחודשים הקרובים, הם יחזרו לבית שאין בו זכוכיות, אין איטום, אין חימום, ואין אמצעים הומניטריים פשוטים. יחד עם מתנדבי סניף אומן היקרים, נעשה הכל כדי לוודא שנגיע לכמה שיותר אנשים, נשים וילדים הזקוקים לעזרתנו״.

המשלחת צפויה לחזור ארצה ביום שישי.

משלחת הומניטרית לאוקראינה
צילום: איחוד הצלה

Back to top button