מבזקיםפוליטי / מדיני

בני גנץ לנתניהו: אני קורא לך לגנות את תקיפת המפגינים ואת ההתבטאויות הקשות

בעקבות ההתבטאות הקשה של ח"כ יצחק פוגל (שלישי) שקרא לעצור את חברי הכנסת בני גנץ ויאיר לפיד על המרדה, ולאחר תגובות של נשיא המדינה נראה כי הנשוא לא יורד מסדר היום ואף מקצין. סגן השר במשרד רה"מ אלמוג כהן בריאיון לחדשות 13 הערב הוסיף וציין על דבריו של פוגל כי "אם לפיד וגנץ לא יפסיקו עם השיסוי, ההסתה והרצון לשפוך דם ברחובות ישראל – הם ייעצרו עם אזיקים".

בני גנץ לא נשאר חייב ולפני זמן קצר פרסם תגובה לדברים ופנה ישירות לראש הממשלה בנימין נתניהו שקולו לא נשמע היום כלל בנושא. ״נתניהו, מדינת ישראל צריכה הסכמות רחבות ולא את המשך השיסוי, ההסתה והפלגנות. ‏הפעולות שלך המוכוונות למול הגנה על זכויות הפרט ומול היסודות הדמוקרטיים הבסיסיים -מחלחלות לפעולות בשטח. ‏אני קורא לך לגנות את תקיפת המפגינים ואת ההתבטאויות הקשות ולפעול לאיחוי הקרעים בעם ולא לליבוי שלהם. אני קורא לכל מי שהדמוקרטיה הישראלית חשובה לו להמשיך להיאבק עליה בכל הדרכים החוקיות והדמוקרטיות. נעשה זאת בלי אלימות והסתה אך ללא מורא!״.

לאחר דבריו של גנץ נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים שיחה עם שניא המדינה יצחק הרצוג ואמר בין היתר: "במדינה דמוקרטית לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, כפי שלא קוראים לשרי הממשלה נאצים, לממשלה יהודית-הרייך השלישי ולא ולאזרחים לצאת למרי אזרחי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב לאירועי היום ואמר "ככה מתרסקת דמוקרטיה, ביום אחד. בן גביר אומר שיפעילו מכתזיות נגד המפגינים שלנו, ח״כ פוגל אומר שצריך לעצור את בני גנץ ואותי ולזרוק אותנו לכלא על בגידה כי דיברנו נגד הממשלה ובבאר שבע מנסים לדרוס סטודנטים שלנו כי הם מפגינים ומשתמשים בזכותם לחופש הביטוי. אנחנו לא ניתן שיידרסו אותנו, אנחנו לא ניתן שיידרסו את המדינה האהובה שלנו".

לאחר שנשיא המדינה יצחק הרצוג קרא לכל הצדדים לגלות אחריות לאומית, לדברים הצטרף הערב ראש מועצה מקומית אפרת עודד רביבי שאמר בין היתר "צבר ההתבטאויות ביומיים האחרונים במערכת הפוליטית פוגע בחוסן החברה הישראלית. שורת הקריאות מצד אחד למרי אזרחי ומצד שני להעמדה לדין, מצד אחד להתעלם מחקיקה ומצד שני קריאות בוגדים חייבת להיעצר. אזרחי ישראל נושאים אליכם נבחרי הציבור עיניים, קשובים לקריאותכם ונדמה שהסרתם כל אחריות מצדכם לפעול לאחדות ישראל. צבר ההתבטאויות פוגע בחוסן החברה בישראל ואת שיח הפירוד ההמרדה ואיומים יש להפסיק" רביבי הוסיף עוד מדברי תנא אליהו "אני מבקש מכם שתהיו מכבדים זה את זה ואוהבים זה את זה ויראים זה מזה".

שר הביטחון בני גנץ
ארכיון. צילום: אלעד מלכה

Back to top button