מבזקיםמשפטי/פלילי

3 נאשמים בקבלת דבר במירמה ופגיעה בפרטיות

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה (שלישי) לבית משפט השלום בפ"ת כתב אישום כנגד שני נאשמים, וכתב אישום נוסף נגד נאשם שלישי בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ופגיעה בפרטיות.
זאת, בעקבות חקירה מאומצת של הרשות להגנת הפרטיות בשיתוף משטרת ישראל. בין הנאשמים בעל משרד חקירות.

כתב האישום הוגש כנגד ודים חאיט (50), יניב מור (47) מפתח תקווה, וכתב אישום נוסף כנגד רפאל רם (53) מכפר אוריה. מכתבי האישום שהוגשו על ידי עורכת הדין עינב וינוגרד עולה כי חאיט הוא שכיר במשרד החקירות של מור – "מור חקירות", ורם עבד כעצמאי בתחום איסוף מידע על אנשים. בין השנים 2017-2019 לערך, מור קיבל למשרדו פניות ובקשות לאסוף מידע על אנשים, וכפי שנהגו לפעול במשרד, פנה לחאיט וביקש ממנו לאסוף את המידע. חלק מהחקירות שביצע המשרד היו בעלות אופי כלכלי לקבלת מידע אודות נכסים של אנשים, כשבמקרים של קבלת מידע חסוי ופרטים כמו נכסים פיננסים, יש צורך לספק פרטים אישיים כמו תאריך הנפקת תעודת זהות על מנת לקבלו.

בתקופה הרלוונטית, מור התקשר עם רם, שהשיג עבורו תאריכי הנפקת תעודות זהות של מי שעבורם התבקש לאסוף מידע, ומכר אותו למור תמורת תשלום כספי. רם נהג להשיג את הפרטים החסויים במרמה באמצעות התחזות לדמויות מפתח כמו בכיר בבנק או מוסד ציבורי אחר ויצירת קשר עם עובדי ציבור בעלי נגישות למידע החסוי. מור העביר את המידע החסוי לחאיט, שבאמצעות מידע זה התחזה ללקוחות חברות ביטוח שונות באינטרנט ובטלפון, והשיג מידע על נכסים פיננסים של מי שאודותיו התבקש לאסוף מידע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כתב האישום מפרט את סוג המידע שהושג על ידי חאיט בעקבות קבלת הפרטים האישיים שכללו, בין היתר, מידע מביטוח לאומי אודות ועדות רפואיות, ופירוט אודות תשלומי הפוליסה בחברות הביטוח. את המידע שהשיג במרמה, חאיט היה מעביר למור, שהעביר אותו בהמשך ללקוחות המשרד תמורת תשלום. כדי להסוות את פעולותיהם, חאיט ומור השתמשו בטלפונים מבצעיים שהוחלפו כל זמן מה ובמיילים שאינם קשורים למשרד החקירות.

כתב האישום מייחס לחאיט ומור עבירות של פגיעה בפרטיות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, התחזות לאחר במטרה להונות וקשירת קשר לפשע. כתב האישום של רם מייחס לו עבירות של פגיעה בפרטיות וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

בית משפט השלום בפתח תקווה
צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button