מבזקיםמשפטי/פלילי

פרקליטות המדינה עתרה להכרזה על שישה חשודים בהונאה כברי הסגרה לארה"ב

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה פרסמה לפני זמן קצר (רביעי) כי היא עתרה להכרזה על שישה חשודים בהונאה כברי הסגרה למדינת ארצות הברית, כדי להעמידם שם לדין בגין חשדות אלו.

העתירה להכרזתם של המבוקשים אורי מימון, ניסים אלפסי, אפיק טורי, אורון מונטגומרי, דייב ברזילי וגלעד מאזוגי, ברי הסגרה לארה"ב, הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, כאשר העבירות בהן הם חשודים הן הונאה באמצעים אלקטרוניים וקשירת קשר להונאה באמצעים אלקטרוניים. המבוקשים נעצרו אתמול, והיום הובאו לבית המשפט, להארכת מעצרם.

הפרקליטות מסרה כי על פי בקשת ההסגרה, המבוקשים פעלו במסגרת מיזם מרמה רחב היקף, תחת חברה בשם "יוקום", אשר הונתה אזרחים אמריקאים ואחרים, באמצעות אתרי אינטרנט, שנחזו להיות פלטפורמות מסחר להשקעות באופציות בינאריות. לשם כך, חברת יוקום הפעילה מערך של מוקדים טלפוניים, בקיסריה ובתל-אביב, בהם הועסקו נציגי מכירות, ובהם המבוקשים, אשר פנו לקרבנות והציעו להם השקעה באופציות בינאריות, זאת תוך שימוש בשמות בדויים ובמצגי שווא שונים אודות רווחים מניבים ותשואות גבוהות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמרו בפרקליטות כי המבוקשים מימון ואלפסי, פעלו גם כמנהלים במיזם, והכשירו את נציגי המכירות להונות את הקורבנות. בפועל, כספי הקורבנות הועברו לחשבונות מנהלי המיזם ולא הושקעו כלל. סך כל ההונאה, שהתפרשה על פני 3 וחצי שנים, משנת 2014 ועד שנת 2017, מוערך בכ-148,000,000 דולר ארה"ב. מנכ"לית המיזם – לי אלבז – נעצרה בארה"ב בשנת 2017, הועמדה לדין על חלקה במרמה, ובשנת 2019 הורשעה ונדונה ל-22 שנות מאסר.

התיק מטופל על ידי עו"ד אבי קרוננברג מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה. מעצרם של המבוקשים תואם ובוצע על ידי מחלקת תיאום מבצעי במטה הארצי במשטרת ישראל.

אילוסטרציה. Image by David Mark from Pixabay

Back to top button