מבזקיםמשפטי/פלילי

נחשף בית גידול לתרנגולים ששימשו לתחרויות: חשד שנוהל על ידי עובדים זרים

בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל במשרד החקלאות, מפקחי יחידת האכיפה והחקירות (פיצו"ח) בשיתוף אגף צער בעלי חיים של משטרת ישראל במשרד להגנת הסביבה חשפו בית גידול לתרנגולים בתוך מתחם מגורים של עובדים זרים במשק חקלאי בשטחי מושב גבעת כ"ח הסמוך ליהוד. המפקחים החרימו מידיהם של העובדים הזרים 24 עופות מתוכם 8 תרנגולים זכרים ששימשו לקרבות ו-7 אפרוחים כחושים ורזים. כולם הועברו להמשך טיפול של משרד החקלאות.

מחקירה ראשונית, עולה כי בעלי התרנגולים הם עובדים זרים שהגיעו מתאילנד, אשר כלאו את התרנגולים לצורכי קרבות ובידור. במקום לא נמצאו זירות ששימשו לניהול הקרבות, אך קיים חשד שהזירה נמצאת מחוץ לגבולות המושב. עוד עולה מן הממצאים בשטח, כי החשודים בנו מתחם מאולתר המסכן את התרנגולים וחושף אותם לתנאי מחייה לא הולמים. מלבד החשש הממשי לצער בעלי חיים, עולה החשש להפצתן של מחלות, כיוון שעופות אלו אינם נמצאים תחת פיקוח. התרנגולים נמצאו בשטח שהם חיים בכלובים מלוכלכים.
לאחר בדיקות ולנוכח החששות העולים מן השטח, הם הוחרמו והועברו למתקן מוגן של משרד החקלאות. נפתחה חקירה בנושא.

משרד החקלאות מסר כי הוא "רואה חשיבות רבה באכיפת חוק צער בעלי חיים, ורואה בחומרה כל מקרה שכזה, ובפרט למטרות בידור. המשרד חוזר ומדגיש כי כל מקרה בו עולה החשד לעבירות צער בעלי חיים, יש לדווח ישירות למוקד משרד החקלאות הזמין 24/7, בטלפון: 6016*."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: משרד החקלאות
צילום: משרד החקלאות
צילום: משרד החקלאות

Back to top button