כלכלהמבזקים

"אנו נמשיך לראות פייק ירידות והמשך עליית מחירי הדיור בטווח הרחוק"

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, התייחס היום (רביעי) למחירי הדיור המאמירים והמשבר הכללי בו הענף בישראל נמצא. בדבריו, הוא אומר כי אם הממשלה לא תנקוט בצעדים דחופים, לא יהיו ירידות במחירים.

מדברי סרוגו: "עד שלא תפעל הממשלה החדשה לטובת הגדלת ההיצע וטיפול אמיתי במשבר הדיור והתשתיות – אנו נמשיך לראות פייק ירידות והמשך עליית מחירי הדיור בטווח הרחוק. הירידות בכמות הדירות הנמכרת היא בעיקר תולדה של ההעלאה המואצת בריבית במשק שמקטינה את הביקושים בפועל, מייצרת ביקוש כבוש וגורמת לגידול בסיכונים של הקבלנים והיזמים ובעלויות המימון שלהם, מה שמוביל לקיטון בהתחלות הבניה. מאז העלאת הריבית באפריל האחרון, ירד קצב התחלות הבניה בכ-10,000 דירות בשנה."

"הירידה בהתחלות הבניה גורמת בהכרח לירידה בכמות הדירות על המדף ולירידה בכמות הנמכרת וזו התוצאה. אנו קוראים לממשלה החדשה שנבחרה בין היתר על סמך ההבטחה לטיפול ביוקר המחייה ובמחירי הדיור: הקשיבו לאנשי השטח וגשו לפתור את המשבר בצורה אמיתית על ידי תוכנית רחבה ומקיפה, ולא על ידי נתינת פלסטרים כפי שעשו הממשלות עד היום. זהו המנדט אותו נתן לכם הציבור ולשם כך נבחרתם." הוסיף סרוגו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מחירי דיור - דירות - כסף
אילוסטרציה. Image by moerschy from Pixabay

Back to top button