מבזקים

הנשיא קיבל את כתבי ההאמנה של שגרירי של אוסטרליה, הפיליפינים, אל סלוודור, דרום קוריאה

נשיא המדינה יצחק הרצוג, קיבל היום (רביעי) את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים של אוסטרליה, הפיליפינים, אל סלוודור, דרום קוריאה וטורקיה, בסדרת טקסים רשמיים בבית הנשיא.

עם הגעת השגרירים נוגן המנון מדינתם על ידי תזמורת צה"ל ולאחר מכן סקרו השגרירים את משמר הכבוד הצה"לי ברחבת הטקס. לאחר הגשת כתבי ההאמנה לנשיא, הנשיא קיים פגישה עם כל שגריר, ולאחר מכן חתם כל אחד בספר האורחים של בית הנשיא. בסיום כל טקס נוגנה "התקווה".

ראשון להגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא הבוקר היה שגריר אוסטרליה הנכנס, ד"ר ראלף פטר קינג, לשעבר שגריר אוסטרליה בסעודיה, מצרים, וכווית. "אוסטרליה היא ידידה גדולה של מדינת ישראל," אמר הנשיא. "אני אסיר תודה על תמיכתה של אוסטרליה בישראל בפורומים בינלאומיים כה רבים." שגריר אוסטרליה הוסיף כי בכוונתו לפעול לקידום המסחר והתיירות בין המדינות, להמשיך ולהגן על ישראל בפורומים בינלאומיים, ולמנוע אפליה כנגדה תוך דגש על קידום שלום ארוך טווח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר מכן העניק שגריר הפיליפינים הנכנס, מר פדרו ליילו, את כתב ההאמנה לנשיא. הנשיא הודה לשגריר הפיליפינים על העבודה המסורה של עובדי הסיעוד הפיליפינים בישראל, אותם כינה "מלאכים שומרים".

בהמשך קיבל נשיא המדינה את כתב ההאמנה של שגריר אל סלוודור, מר מילטון אדוארדו אומניה אסבאדו, לשעבר הקונסול הכללי של אל סלוודור במיאמי. הנשיא והשגריר דנו בחשיבות העמקת הקשר בין ישראל לאל סלוודור בתחומי החקלאות והתיירות.

לאחר מכן העניק שגריר דרום קוריאה, מר קים ג'ין-האן, איש מערך המודיעין הלאומי של קוריאה, את כתב ההאמנה שלו לנשיא. הנשיא והשגריר דנו בתפקיד ששיחק דודו של הנשיא, שר החוץ אבא אבן, בהשגת הפיתרון הדיפלומטי למלחמה הקוראינית. הנשיא והשגריר הקוריאני דנו בנושאים נוספים כמו מסחר הדדי. לבסוף הרימו כוסית ושגריר קוריאה בירך בברכת "עם ישראל חי!"

אחרון להגיע היה שגריר טורקיה, מר שאקיר אוזקן טורונלר. "מעמד הגשת כתב ההאמנה מגיע כעשרה חודשים לאחר ביקורו הממלכתי ההיסטורי של נשיא המדינה בטורקיה כאורחו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בחודש מרץ 2022. השגריר טורונלר, לשעבר שגריר טורקיה בהודו והקונסול הכללי של מדינתו בירושלים, מונה על ידי הנשיא ארדואן לתפקיד שגריר בישראל לאחר ההודעה על חידוש היחסים המלאים. בדבריו הדגיש הנשיא לשגריר את חשיבות היחסים בין ישראל לטורקיה ואת תפקידה המשמעותי של מדינתו במרחב. כמו כן העביר הנשיא את הזמנתו לנשיא טורקיה להגיע ולבקר בישראל."

צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button