כלכלהמבזקים

תוספות שכר ודמי הבראה וביגוד: הסכם קיבוצי נחתם ויחול על 650 עובדים

ההסתדרות, הנהלת מור – המכון למידע רפואי בע"מ ונציגות העובדים, חתמו היום (רביעי) על הסכם קיבוצי שיחול על למעלה מ-650 עובדים. ההסכם מעניק ביטחון תעסוקתי בחברה ומשפר את תנאי עבודתם והעסקתם של העובדים, ויעמוד בתוקף מיום 1.1.2022 ועד ליום 31.12.2025.

במסגרת ההסכם עובדי המכון יקבלו תוספת שכר אחידה בשיעור 10% בתקופת ההסכם, התוספת תשולם רטרואקטיבית החל מיום 01.01.2022. בנוסף, לעובדים בעלי ותק של 5 שנים ומעלה תינתן תוספת שכר שקלית בנוסף לתוספת השכר האחידה לפי שנות ותק ורמת שכר. כמו כן, שיעור ההפקדות לפנסיה יוגדל ל-7.5%, ותשולם קרן השתלמות לכל עובד שהשלים 12 חודשי עבודה, ע"פ החלוקה: 7.5% מטעם המעסיק 2.5% מטעם העובד.

עוד הוסכם כי העובדים יקבלו דמי ביגוד, תשלום דמי הבראה ישולם לפי התעריף במגזר הציבורי ותבוצע הפקדה פנסיונית על רכיב ההבראה. כל עובד שהשלים 12 חודשי עבודה יהיה זכאי להשתתפות המעסיק בשתי עמותות מקצועיות. יוגדלו מספר ימי החופשה לעובדים שחשופים לקרינה מייננת. בתוך כך, הוסכם כי עובדים שעתיים ותפוקתיים יועברו למתכונת עבודה חודשית. הצדדים גם הסכימו על הגדלת תקציב הרווחה לעובדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל: "אני שמח ומברך על הסכם שמיטיב עם עובדי מכון מור ומאחל להמשך מערכת יחסי עבודה טובה ויציבה בין הצדדים. אין ספק שחברה שעובדיה מרוצים תגיע להישגים מצוינים וכל הצדדים יצאו נשכרים. תודה לצוות המו"מ בראשות עו"ד זינב מנסור ראש חטיבת הבריאות ומר איתן קורץ יו"ר הוועד הארצי על הנחישות והעבודה הקשה לקראת ההגעה להסכמות."

יו"ר הועד הארצי של עובדי מכון מור, איתן קורץ: "לאחר משא ומתן ארוך, הצלחנו, הנהלת החברה, ועד העובדים והסתדרות המעו"ף להגיע להסכם שמיטיב עם כלל הצדדים. ההסכם הוא בשורה של ממש לעובדות והעובדים – המשאב החשוב ביותר של החברה. ההסכם מביא לכך שהחברה תצעד להישגים חדשים בזכות מנהיגות ואחריות משותפת. אני מודה לכלל הגורמים על שיתוף הפעולה, ובאופן אישי לעו"ד גיל בר-טל יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד זינב מנסור ראש חטיבת הבריאות בהסתדרות המעו"ף, ועו"ד יובל ברוק על ליווי אישי בתהליך המו"מ."

ראש חטיבת הבריאות בהסתדרות המעו"ף, עו"ד זינב מנסור: "אני מברכת על ההסכם. לאחר מו"מ ממושך הצלחנו לגשר על הפערים ולהביא להסכם שמשפר את תנאי העסקתם של העובדים, מעניק להם בטחון תעסוקתי, כלכלי ומהווה השקעה אמיתי בהון האנושי של החברה. אני מודה לצוות המו"מ, למר איתן קורץ יו"ר הוועד הארצי אשר גילה אחריות ומקצועיות בניהול המשא-ומתן תוך הבטחת יציבות בפעילות החברה, תודה מיוחדת לעו"ד גיל בר-טל יו"ר הסתדרות המעו"ף ומר פרוספר בן-חמו יו"ר ארגון עובדי קופת חולים כללית שלקחו חלק חשוב במו"מ וסייעו בגישור על הפערים."

במשא ומתן לקחו חלק מטעם ההסתדרות: עו"ד גיל בר-טל יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד זינב מנסור ראש חטיבת הבריאות בהסתדרות המעו"ף, אומרי זינגר כלכלן אגף כלכלה בהסתדרות, מיכאל קוסצ'ב כלכלן אגף כלכלה בהסתדרות, עו"ד יובל ברוק יועץ משפטי שליווה את הוועד והסתדרות המעו"ף, עו"ד יניב וויס וטל שטיין מאגף הפנסיה בהסתדרות, איתן קורץ יו"ר ועד ארצי מכון מור, רחל לביא חברת ועד, איציק שטיבי חברת ועד ורוזי בן ציון חברת ועד.

מצד הנהלת החברה: אלי כהן מנכ"ל מכון מור, מוטי פישמן סמנכ"ל תפעול מכון מור, חגית צלליכין מנהלת משאבי האנוש בחברה, היועצים של ההנהלה: עו"ד נחום פינברג, עו"ד מיכל פינברג, אילן לוין יועץ החברה, איריס דנון יועצת החברה.

צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button