מבזקיםפוליטי / מדיני

זו התוכנית הכלכלית של נתניהו וסמוטריץ' למאבק ביוקר המחיה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציגו הערב (רביעי) את התוכנית הכלכלית שלהם למאבק ביוקר המחיה בישראל.

נתניהו אמר בפתח דבריו: "אנחנו מטפלים בכל תחומי החיים החשובים לטובת כל אזרחי ישראל, וכמובן שהתחום הראשון שדיברנו עליו וקיימנו דיונים עליו הוא תחום יוקר המחיה".

הצעדים המיידים עליהם הכריזו הערב הם:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

– הקפאת ארנונה לשנה.
– ביטול ההתייקרויות בדלק הפחתה של 10 אגורות.
– קיצוץ של 70% מעליית מחירי החשמל; במקום עלייה של 8%, עלייה של 2.5%. בנוסף פיצוי כספי לכ-300 אלף נזקקים.
– קיצוץ של 70% בהתייקרות המים.

סמוטריץ' אמר כי תוכנית מקיפה שתיגע בשוק הדיור המתייקר תוצג לקראת קביעת התקציב.

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הגיב לתוכנית הכלכלית של נתניהו וסמוטריץ': "אנחנו מקדמים בברכה את הרצון של ראש הממשלה ושר האוצר להיאבק ביוקר המחייה בישראל. זה אחד היעדים החשובים ביותר של הממשלה הנוכחית. אבל הטיפול בנושא יוקר המחיה מחייב טיפול שורש עמוק בשורה של נושאים כפי שהציג איגוד לשכות המסחר בתוכנית '8 הנקודות'. בכלל זה ביטול בירוקרטיה מיותרת והכבדות על המגזר העסקי, פתיחת המשק לתחרות אמיתית, הפחתת מכסי מגן על מוצרי מזון וטיפול בנמלי הים – מוקד מרכזי בהעלאת יוקר המחייה בישראל. כמו כן, הפחתת תעריפי החשמל והדלק והקפאת הארנונה הינם צעדים מבורכים, אך הדבר מחייב התייחסות ארוכת טווח ושינוי המדיניות הקיימת".

הוא הוסיף: "לשכת המסחר רואה בתוכנית זו שלב ראשון בלבד ואנו מצפים שתוכנית כוללת ומקיפה יותר תגובש לאחר התייעצות עם כלל המגזר העסקי. לא ניתן לתקוף את הגורמים ליוקר המחייה מבלי לראות את התמונה בכללותה ולגעת במוקדים החשובים ביותר מבלי לבחון את המצב כולו מנקודת ראותו של המגזר העסקי".

גם נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, רון תומר, הגיב לתוכנית: "צמצום עיקר ההתייקרות הנו צעד ראשון בכיוון הנכון, להפחתת יוקר המחייה והגדלת הצמיחה במשק. על מנת לצמוח כלכלת ישראל צריכה להיות תחרותית, והדרך לכך היא הפחתת התשומות על המשק, שזינקו בשנים האחרונות בעשרות אחוזים והפכו לנטל של ממש על העסקים והתושבים בישראל. אנו מקווים כי כעת ראש הממשלה ושר האוצר יאמצו את המלצותינו ויפעלו גם לחיזוק מחוללי הצמיחה במשק בהם הגדלת היצוא וההשקעה במחקר ופיתוח החיוניים להמשך צמיחתה של המדינה, בד בבד עם הפחתת הרגולציה הכבדה הפוגעת בסביבה העסקית של ישראל".

בנימין נתניהו - בצלאל סמוטריץ'
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

Back to top button