חדשות הארץמבזקים

"מתמונת המודיעין עלה חשש להפרות סדר": במשטרה נערכים להפגנה במוצאי שבת

משטרת ישראל פרסמה לפני זמן קצר (חמישי) הודעה, בה נאמר כי בהמשך להערכת המצב השבועית שנערכה היום בעיר באר שבע עם השר לביטחון לאומי, פורום משתתפי הערכת המצב דן, בין היתר, בנושא המחאה הצפויה במוצאי שבת הקרובה בתל אביב ובירושלים.

עוד אמרו במשטרה כי הם יבטיחו את קיומה של המחאה וזו זכותו של כל אזרח להביע את עמדתו. זו זכות בסיסית של כל אדם במדינה דמוקרטית, אך לצד זאת מתמונת המודיעין עלה חשש להפרות סדר.

עוד מסרו במשטרה: "על מנת שנוכל להבטיח את שלום הציבור ואת קיומה המלא של המחאה, שבה משטרת ישראל וקוראת למארגני המחאה ולמשתתפים לשמור על הסדר ולאפשר את קיומן של המחאות כחוק. בתוך כך, משטרת ישראל השלימה את הערכותה המבצעית. כוחות המשטרה יהיו פרוסים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור והסדר הציבורי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשטרה שבים ומדגישים, כי היא פועלת לאפשר את קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי ולא תאפשר שימוש בסמלים נאציים.

"משטרת ישראל תפעל נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין של המחאות כחוק." אמרו במשטרה.

'קריים מיניסטר' בתגובה להודעת המשטרה: ״הודעת המשטרה היא הסתה שקרית ומסוכנת נגד מי שבמשך שנים מוחים כחוק. זהו ניסיון שקוף להחליש את המחאה ולהרתיע את הציבור מלהגיע. נראה שבמשטרו הרימו דגל לבן והפכו להיות משטרה פוליטית של בן גביר. התשובה שלנו לשקרים ולהסתה – עשרות אלפי מפגינים בכיכר הבימה שאומרים בקול גדול לנאשם, לבן גביר ולחבריהם בממשלה העבריינית – לא להפיכה משטרית.״

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד ד"ר אליעד שרגא אמר בנושא: "מצופה מהמפכ"ל לעמוד מאחורי הדברים שסוכמו בפגישה ולשמור על ביטחונם של עשרות אלפי המפגינות והמפגינים שצפויים להגיע למחאה במוצ"ש בכיכר הבימה. עם כל הכבוד לשר בן גביר, לא הוא יקבע אם מותר או אסור למחות. אם הוא חושב שכאן זה צפון קוריאה – הוא יגלה מהר מאוד שהוא טעה ובגדול".

הפגנה - מחאה - כיכר הבימה - תל אביב - נעמה לזימי נואמת
אילוסטרציה. צילום: עומדים ביחד

Back to top button