חדשות הארץמבזקים

אירוע המחאה בתל אביב: לפיד וגנץ בקרב על ההובלה, מיכאלי בדרישות מהמפכ"ל והסדרי התנועה | כל הפרטים

לקראת אירוע המחאה המתוכננת להתקיים במוצאי שבת הקרובה, 14.01.2023, בכיכר הבימה, ייחסמו החל מהשעה 19:00 מספר רחובות לתנועת כלי רכב.

רשימת הרחובות שייחסמו:
▪️דיזנגוף-המלך ג'ורג' לכיוון מזרח
▪️דיזנגוף-תרס"ט לכיוון דרום ומזרח
▪️דיזנגוף-שד' חן למזרח
▪️דיזנגוף-אבן גבירול לכיוון מזרח ולכיוון צפון
▪️המלך ג'ורג'-בן ציון לכיוון מזרח
▪️שד' בן ציון-מלצ'ט לכיוון מזרח
▪️אחד העם-רוטשילד לכיוון מזרח
▪️חשמונאים-רוטשילד לכיוון מזרח
▪️אבן גבירול-מרמורק לכיוון מערב
▪️שד רוטשילד-ברדיצ'בסקי לכיוון צפון

מהמשטרה נמסר: "לנוחיותכם, חסימות הצירים יסומנו באפליקציית waze. הציבור נקרא לגלות סבלנות, לנהוג בזהירות סמוך להולכי רגל ולהישמע להוראות השוטרים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ, כתב בחשבון הטוויטר שלו: ״במוצאי שבת אגיע להפגנה החשובה בהבימה. הכוונות של הקואליציה ונתניהו לבצע הפיכה משטרית, באופן מהיר ובהול, תוך פגיעה בערכים הבסיסיים ביותר של מגילת העצמאות וסירוב להידברות למען הסכמות רחבות- מסוכנת למדינת ישראל. הושטנו יד להידברות, והיא עודנה מושטת – אך לא נוותר וניאבק בכל האמצעים החוקיים כדי למנוע את הצעדים הקיצוניים האלו. אני קורא לכם להגיע במוצ״ש לרחבת הבימה עם דגלי ישראל, לנהוג לפי חוק, ללא שלטים מסיתים, ולא להיגרר לפרובוקציות שרק יפגעו במאבק. זהו לא מרי אזרחי – זו חובה אזרחית.״

מתוך עמוד הטוויטר: @gantzbe

הודעתו של גנץ על הגעתו להפגנה מגיעה בניגוד להודעה שפרסם אתמול יאיר לפיד, בה נאמר שהוא וגנץ לא יגיעו, אך חברי הכנסת מסיעתו יגיעו. האם גנץ עשה תרגיל ללפיד כדי שיוכל להצטייר כמוביל המחאה או שמדובר באי הבנה? ימים יגידו.

ארכיון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

יו"ר מפלגת העבודה, השרה לשעבר מרב מיכאלי, פנתה למפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, על מנת למנוע פגיעה בעשרות אלפי המפגינים שימחו במוצאי שבת (14.01.23) נגד ההפיכה המשטרית וריסוק מערכת המשפט.

במכתב ששלחה למפכ"ל כתבה מיכאלי כי עליו "להורות לכל השוטרות והשוטרים בשטח לאפשר את חופש ההפגנה ולהגן על המפגינים מפני פרובוקציות מצד תומכי הממשלה ותומכי השר לביטחון לאומי שמעוניינים להתסיס את השטח ולפגוע בהפגנה".

השרה לשעבר מיכאלי הדגישה כי "אירועי ההפגנה בשבת שעברה הסתיימו בשקט מופתי, הודות לפעולה אחראית של המשטרה, שידעה להגן על שלומם של המפגינים ולאפשר את זכות המחאה – כפי שמשטרת תל אביב נוהגת בעשור האחרון", אך הבהירה כי "בעקבות התבטאויותיו של השר 'לביטחון לאומי' ושל שותפיו הביביסטים, יש דאגה אמיתית כי בהפגנה הקרובה תהיה הסלמה ביחס המשטרה כלפי האזרחיות והאזרחים שימחו ברחובות".

עצרת הזיכרון לרבין - מרב מיכאלי נואמת
ארכיון. צילום: רענן כהן

Back to top button