חדשות הארץמבזקים

הערכת המצב במשטרה לקראת ההפגנה, לפיד שלח מכתב למפכ"ל: "בין המפגינים יהיו גם הילדים שלי"

הערכת מצב התקיימה לפני זמן קצר (חמישי) במטה מחוז תל אביב, בנושא אישור התוכניות למחאה הצפויה בעיר במוצ"ש הקרובה. הישיבה התקיימה בראשות מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ובהשתתפות מפקד מחוז תל-אביב, ניצב עמיחי אשד וסגל הפיקוד המחוזי.

במבצע אבטחת המחאה יטלו מאות שוטרים בפיקודו של מפקד המחוז, ויעסקו באבטחת המחאה, וויסות התנועה ושמירה על הסדר, בכדי לאפשר למשתתפים לממש את זכות המחאה כחוק.

במהלך סיכום הדיון הנחה מפכ"ל המשטרה על איפוק סובלנות והכלה של הכוחות במהלך המחאה, כאשר בראש ובראשונה מטרת הכוחות הינה לאבטח את האירוע ולשמור על הסדר הציבורי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, שלח מכתב למפכ"ל המשטרה, עקב שבתאי, לאחר שבמהלך הצוהריים פרסמה המשטרה הודעה לפיה קיים חשש להפרות סדר במהלך ההפגנה.

בפתח דבריו כתב לפיד: "שלום קובי, ראיתי את הודעת המשטרה לגבי "החשש מהפרות סדר" בהפגנה במוצאי שבת, וכן את הידיעות על הערכת מצב שקיים אתכם השר בן גביר לקראת ההפגנה. מן הראוי היה שהייתם מעדכנים את השר שאין צורך ב"הערכת מצב" לקראת הפגנה של ישראלים טובים, ציונים, שומרי חוק, שרק יוצאים למחות במסגרת חופש הביטוי."

בנוסף, כתב: "בהפגנה יהיו עשרות אלפי פעילים, אנשי החברה האזרחית, אזרחים מודאגים וביניהם גם הילדים שלי. תפקידה של משטרת ישראל הוא לשמור עליהם, לא "להיערך אליהם", לא להפעיל מכת"זיות, לוודא שלא יופעל כלפיהם כוח מופרז בזמן שהם ממלאים את חובתם האזרחית."

"המפגינים האלה הם אוהביה הגדולים ביותר של מדינת ישראל וכך יש להתייחס אליהם. אני מצפה ממך להנחות את המשטרה להתייחס למפגינים בכבוד ולעשות הכל כדי לאפשר להם להביע מחאה לגיטימית. תפקידך הוא לוודא שהמשטרה אינה פוליטית ואינה עומדת לרשות צד אחד בלבד במערכת הפוליטית אפילו אם הצד הזה נמצא עכשיו בשלטון." הוסיף לפיד במכתבו.

אילוסטרציה. צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button