מבזקיםפוליטי / מדיני

קראדי: חלק מההודעות הן "פייק ניוז", המגמה היא לאפשר את חופש הביטוי

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב-ניצב (בדימוס) משה קראדי התייחס היום (שבת) בראיון שקיים עם ליאור קינן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, בנוגע להפגנות שצפויות להיערך הערב ברחבת הבימה בתל אביב נגד הרפורמה במערכת המשפט ואמר כי הודעות רבות שפורסמו ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת ביממה האחרונה שיצאו לכאורה מטעם המשטרה חלקן "פייק ניוז".

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב-ניצב (בדימוס) משה קראדי
צילום: דוברות עיריית באר שבע

לדבריו, המשטרה לא תמנע חסימת כבישים ותהלוכות. "התדרוכים של המשטרה מבדיקה שעשיתי אתמול בערב חלקם פייק ניוז, זאת אומרת שזה לא תדרוכים של המשטרה אלא גורמים מסוימים שהעבירו אינפורמציה שלא יאשרו חסימת כבישים, לא יאשרו תהלוכות. מבדיקה עם המקור הכי גבוה שאפשר, המשטרה תכיל את ההפגנה ככל שאפשר כמובן אם המפגינים לא יפרו את החוק אז לא תהיה ברירה. המגמה היא לאפשר את חופש הביטוי".

עוד אמר כי לעיתים גורמים מהצד השני משתילים מפירי סדר בהפגנות ויש מידעים בנושא גם בהפגנה הזו. "בכל הפגנה בסדר גודל כזה שיש לה רקע פוליטי יש קבוצות קיצוניות שתפקידן לנסות להפר את הסדר. בחלק גדול מהמקרים, גם בעבר, לפעמים מי שעושה את זה בהפוך על הפוך זה מישהו מהצד השני שמשתיל מפירי סדר בהפגנה כדי ליצור את הפרובוקציה. למשטרה יש מידעים כאלה כאלה ולזה היא נערכת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך התייחס קראדי להתבטאויותיו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בנוגע לסמכויות המשטרה ואמר כי "השר לא רוצה להכפיף את המפכ"ל אליו. הוא רוצה להחליף את המפכ"ל. הוא רוצה לתפוס את מקומו ולקחת את הסמכויות שלו. ההתבטאויות של השר והניסיון שלו לעשות גזירה שווה בין ההפגנה בירושלים בה מפעילים כוח ומכתזיות כנגד חרדים לדוגמא, שצריך להפעיל אותם גם בתל אביב, משול לעובדה ששר הביטחון היה אומר לרמטכ"ל אם הפעל F-35 בלבנון תפעיל גם ברמאללה. ברור שזה לא רלוונטי".

קראדי ציין כי "תפקידה של המשטרה לא למנוע הפגנה אלא לאפשר הפגנה. תפקידה של המשטרה לעשות הכל לאפשר את חופש הביטוי. הפגנה היא מבצע. כל השוואה בין הפגנה כזו או אחרת או אזור כזה או אחר לחלוטין שגוי. הגורם היחיד שרשאי להפעיל אמצעים לפיזור הפגנה הוא מפקד המחוז. בטח שלא דרג פוליטי. אני מקווה שלא נחזה בפעם הראשונה במעורבות של גורם פוליטי בפיזור הפגנה. זה לא היה אף פעם".

עוד הוסיף כי "השוטרים סרים למרותם של המפקדים שלהם ולא לשר. הדרג הגבוה ביותר הוא המפכ"ל. אם תיווצר סיטואציה ששר יתערב בהחלטה מבצעית זה יגיע למפכ"ל. אולי הדרך הכי טובה היא לסגור את הטלפון. לא לענות לאף אחד. אני מניח שהשר לא יתערב. מניח שהוא יודע את המגבלות שלו בפעילות מבצעית".

הריאיון המלא עם מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב-ניצב (בדימוס) משה קראדי

אירוע "שבתרבות". צילום: דוברות עיריית באר שבע

Back to top button