מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש לשכת עורכי הדין תוקף את סמוטריץ ובן גביר: "צריך להחרים אותם"

עו"ד אבי חיימי, יו"ר לשכת עורכי הדין התייחס היום (שבת) בראיון שקיים עם ליאור קינן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, בנוגע להפגנות שצפויות להיערך הערב ברחבת הבימה בתל אביב נגד הרפורמה במערכת המשפט ואמר כי "פעם מהפכות היו עושים עם טנקים ברחובות. היום מה שממשלת ישראל רוצה לעשות זה הפיכה משטרית שבסופה נמצא את עצמנו בדיקטטורה ולא במדינה דמוקרטית".

ע"ד חימי הוסיף כי "הצגת "הרפורמה המשפטית", אני לא קורא לה רפורמה אלא הרס מערכת המשפט, נועדה כדי לחזק את הפוליטיקאים על חשבוננו, חשבון האזרחים".

"בכישרון רב הם מרמים את אזרחי ישראל. לדוגמא, ביטול עילת הסבירות. עילת הסבירות זה האופן שבו בית משפט בודק את מעשי הממשלה והרשות המבצעת. הפוליטיקאים רוצים לחיות במדינה ללא בקרה, ללא פיקוח, ללא איזון כדי שהם יוכלו לעשות ככל העולה על רוחם. כאשר אזרח ירצה לעתור נגד הרשות המבצעת, בית משפט לא יהיה לו כלים כדי לפסוק האם החלטת הרשות המבצעת היא סבירה או לא. למעשה הכוח שלנו כאזרחים במדינה דמוקרטית לעתור כנגד הרשות המבצעת נלקח – מחלישים את האזרחים כדי לחזק את הפוליטיקאים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
עו"ד אבי חיימי, יו"ר לשכת עורכי הדין
צילום: דוברות עיריית באר שבע

עוד הסביר עו"ד חימי כי "פוליטיקאים ללא מורא זה הדבר הכי מסוכן שיש. זה מתאים למדינות עולם שלישי, זה לא מתאים למדינה דמוקרטית".

ראש לשכת עורכי הדין התייחס בראיון גם להדחת המשנה שלו, עו"ד יצחק נטוביץ' ואמר כי "הדחתי אותו כי הוא טען שאני אנטיוכוס. שביטלתי את מסיבת חנוכה ועשיתי מסיבה בסילבסטר כי אני לא יהודי מספיק טוב. מאחר ואני מיניתי אותו כמשנה ואיבדתי את האמון בו אז אכן פיטרתי אותו מתפקידו. מי שמשקר לציבור ביודעין, אני לא אהיה איתו באותו חדר". חימי דחה את הטענות לפניהן הדיח אותו בשל תמיכתו ברפורמה.

עו"ד חימי התייחס להחלטה שלא להתמודד שוב לתפקיד ראש לשכת עורכי הדין ואמר: "ערכים זו גם אופציה, לפני כינון הממשלה אני הודעתי שלא אתמודד לעוד קדנציה. הציבור לא יודע אבל התפקיד שלי הוא התנדבותי. אני בחרתי בחיים שלי להיות עם אנשים שאני מעריך אותם, שיש לי אפשרות של שיח וסיג איתם, ואני רוצה לומר לכם שכל בעלי התפקידים המרכזיים דהיינו: יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט אדון רוטמן והשר לביטחון לאומי אדון בן גביר ושר האוצר ושר המשפטים שאלה דמויות שאני כראש לשכה חייב לעבוד איתם, כדי לקדם את האג'נדה של לשכת עורכי הדין ושל אזרחי ישראל ואני מכיר אותם היטב ואני חושב שהם לא ערכיים ואני חושב שהמטרה שלהם להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה, לספח את יהודה ושומרון, לעשות אפרטהייד במדינת ישראל והם בסוף רוצים את מדינת יהודה שתחלוש על כל מדינת ישראל."

"אם אדון סמוטריץ' לקח 20 כבשים, צבע אותם בצבע והמשיל אותם ללהט"בים, אין לי שיח וסיג עם האיש הזה, יש לו DNA פגום. ואם אדון בן גביר שם תמונה של רוצח של 46 ערבים שבאו להתפלל לאלוהיהם, אין לי שיח וסיג איתו. לא הם יחרימו אותי אלא אני אחרים אותם. זה מה שצריך להיות, להתחיל לשנות את הפאזה, להפסיק לחשוש אנחנו נחרים את הגזענים – זה מה שאנחנו נעשה". אמר עו"ד חימי.

הריאיון המלא עם עו"ד אבי חיימי, יו"ר לשכת עורכי הדין

צילום: דוברות עיריית באר שבע

Back to top button