כלכלהמבזקים

פקחים וטרינרים במשחטות "חולים" – בהיקף גבוה פי 9 מהממוצע לתקופה

למעלה מ-45 פקחים וטרינריים המועסקים באמצעות התאגיד לפיקוח וטרינרי דיווחו על מחלה שתמנע מהם להגיע למשחטות מחר (ראשון). מדובר בדיווחים הגבוהים פי 9 מהממוצע.

בהעדר פיקוח אין אפשרות להפעיל את המשחטות ולא ניתן יהיה לספק לציבור מזון מן החי ובכלל זה מוצרי עוף טרי. כתוצאה מכך משחטות בכל רחבי הארץ, לא יוכלו לתפקד וצפוי מחסור חריף בעוף טרי, כבר מיום שני הקרוב.

הדיווח על מחלת הפקחים באה על רקע מו"מ קיבוצי שנועד להסדיר את תנאי עבודתם, הנמצא בשלבים מתקדמים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתגובה פנתה הנהלת התאגיד לעובדים: "בשבוע האחרון היינו עדים לשיעור תחלואה חריג ולא סביר בשיעור ניכר משמעותית מעל התחלואה הממוצעת לתקופה זו של השנה. כידוע, אנו משקיעים תשומות ומשאבים רבים לצורך חתימת הסכם קיבוצי. אנו מצויים ערב חתימה על הסכם קיבוצי והתזמון של העלייה בתחלואה נראה בלתי סביר, פוגע בפעילות התאגיד וגורם לנזקים. אנו מצפים מכל אחד ואחת מכם להתנהלות אחראית
ומקצועית ולאי פגיעה בעבודה השוטפת. ככל שהתחלואה תמשך ותגבר, התאגיד ישקול את צעדיו ויבחן שימוש בכלים העומדים לרשותו, כל זאת על מנת שלא לפגוע בפעילות החיונית שלו בשמירה על בריאות הציבור".

מהתאגיד לפיקוח וטרינרי נמסר: "התאגיד הוקם במסגרת רפורמה כוללת ובמטרה לאסדר את הפיקוח הווטרינרי בישראל על מזון מן החי. בין היתר, באחריות התאגיד לדאוג להסדרת תנאי העסקתם של כלל הרופאים הווטרינרים והפקחים המועסקים במסגרתו, אף שחלקם כבר כפופים להסכמים קיבוציים עמם עברו לתאגיד. לשם כך, הנהלת התאגיד והארגון היציג שוקדים על הגעה להסכם קיבוצי שיסדיר את תנאי ההעסקה לטובת העובדים, מפעלי הבשר והצרכנים. לצערנו, רגע לפני החתימה על ההסכם וכמפגן של כוח, ההסתדרות והוועד החליטו לפתוח בשביתה פראית במסווה של 'מחלת עובדים', במסגרתה עשרות עובדים הודיעו שלא יגיעו לעבודה. זאת תוך פגיעה מכוונת בציבור בישראל, במשחטות ובעובדים עצמם. אנו קוראים לכולם להתעשת, להפסיק את מפגני הכוח הציניים הגורמים לפגיעה מיותרת במשק ובציבור ולחזור לשיח הבונה במטרה לסכם ולחתום בהקדם על הסכם עבודה קיבוצי".

משחטה - בשר
אילוסטרציה. צילום: Photo by form PxHere

 

Back to top button