בריאותמבזקים

סין מודה: 60,000 אנשים מתו מקורונה בתוך חודש

רשויות הבריאות בסין הודו היום (שבת) כי כ-60,000 אנשים מתו כתוצאה מקורונה בתוך כחודש, מתחילת דצמבר.

מומחי בריאות הציבור ואפידמיולוגים, כולל כמה בארגון הבריאות העולמי, ביקרו את סין על פרסום נתונים שהראו באופן שגרתי מקרי מוות בספרות בודדות בשבועות האחרונים – נתונים שלדבריהם המעיטו באופן גס בהשפעה של הנגיף על האוכלוסייה הסינית.

היום, נציבות הבריאות הלאומית של סין אמרה כי המוסדות הרפואיים במדינה רשמו 59,938 מקרי מוות הקשורים לקוביד מה-8 בדצמבר, יום לאחר ביטול מדיניות "אפס ההדבקה", ועד ל-12 בינואר. אנשים מעל גיל 65 היוו יותר מ-90% של מקרי המוות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לפני הודעה זו, הממשלה דיווחה על קצת יותר מ-5,000 מקרי מוות – בכל מהלך המגיפה. פחות מ-30 מקרי מוות דווחו מתחילת דצמבר.

פרוטוקולים שהודלפו מישיבה של ועדת הבריאות הלאומית ב-21 בדצמבר, מלמדים כי בכירי הבריאות בסין האמינו שכמעט 250 מיליון בני אדם נדבקו ב-20 הימים הראשונים של החודש – הרבה יותר מהספר שזכה להכרה פומבית על ידי הממשלה. הפרוטוקולים גם הראו גורמים רשמיים שדוחקים בבתי חולים לתייג מקרי מוות כקשורים לקוביד רק אם לא היו מחלות רקע אחרות.

בשבת אמרו גורמי הבריאות כי 90% ממקרי המוות מקוביד-19 שתועדו על ידי בתי חולים היו מעורבים גם במחלות לב וכלי דם, מחלות בדרכי הנשימה או מצבים בסיסיים אחרים.

מניין המתים המעודכן עדיין נמוך מן המניין שמודלים אפידמיולוגיים מצביעים עליו. חברת ניתוח הבריאות הלונדונית Airfinity העריכה בסוף נובמבר כי הסרת מדיניות "אפס קוביד" בסין עלולה להוביל ל-1.3 מיליון עד 2.1 מיליון מקרי מוות.

ועדת החירום של ארגון הבריאות העולמי תתכנס בהמשך החודש כדי לבחון האם קוביד-19 עדיין מייצג מצב חירום עולמי, כאשר חלק גדול מההחלטה עשוי להיות תלוי במצב המגיפה בסין.

בישראל מתחילת המגיפה מתו כ-12,111 אנשים על פי הדיווחים הרשמיים של משרד הבריאות.

נגיף קורונה
ארכיון. צילום: pixabay

Back to top button