מבזקיםמשפטי/פלילי

פרשת שי אביטל: היחידה המרכזית במחוז ת"א סיימה את חקירת "שלב ההסגרה"

היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב, השלימה את חקירת שני תיקי החקירה ששמשו את הבסיס לבקשת ההסגרה של שי אביטל לישראל. אביטל הובא בשבוע שעבר בפני שופט לדיון נוסף בהארכת מעצרו ובמהלכו הוגשה נגדו הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיב נגדו מחר כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

אביטל נחקר מאז הסגרתו ב-3/1/23, בין היתר, בחשד לביצוע עבירות מין בשתי נשים, בעבירות של מעשה מגונה, מעשה מגונה תוך ניצול מצב של חוסר הכרה שמונע לתת הסכמה חופשית, מעשה מגונה בכוח או באיומים.

אביטל עזב את ישראל ב-23/7/21 בסמוך לפרסום הפרשה בתקשורת. במסגרת החקירה שנפתחה ב-26/7/21, הוגשו 26 תלונות, ונגבו עדויות מ-86 עדים נוספים ובוצעה חקירה טכנולוגית עניפה. היחידה החוקרת יצרה קשר עם החשוד באמצעות עורכי דינו ומשפחתו ונמסר לו כי הוא דרוש לחקירה בישראל. לאחר שהתברר כי אין בכוונת החשוד להגיע לישראל, כלל התיקים הועברו לעיון הפרקליטות לצורך איתור תיקים בהם ניתן לבסס מבחינה ראייתית כתב אישום, גם ללא חקירת החשוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מניתוח התיקים עלה כי קיימים שני תיקים עם תשתית ראייתית להגשת כתב אישום גם ללא חקירת החשוד, ושניתן לבסס עליהם צו מעצר בינלאומי (Red Notice) ובקשת הסגרה לישראל.

במבצע בינלאומי של ימ"ר ת"א ונציגת ישראל בהולנד אותר החשוד ונעצר לבקשת משטרת ישראל באמסטרדם ב-19/8/22. שני תיקי החקירה עליהם התבססה בקשת ההסגרה נוגעים לשני אירועים בהם, על פי החשד, ביצע החשוד עבירות מין בצעירות בשנים 2015 ו-2020, אחת מהן קטינה בת 16 בעת ביצוע העבירה.

לאחר מיצוי החקירה בשני התיקים הוגשה בשבוע שעבר, כאמור, הצהרת תובע בדבר הכוונה להגיש נגדו מחר (שני) כתב אישום. החקירה בשאר תיקי הפרשה נמשכת.

שי אביטל. צילום: פייסבוק

Back to top button