מבזקיםמשפטי/פלילי

בשווי של מיליארדי ש"ח: 18 חשודים בקיזוז חשבוניות פיקטיביות נעצרו במבצע משולב

היחידה לאכיפה כלכלית (היאל"כ) בלהב 433 ניהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה ומשותפת, יחד עם יחידת חקירות מכס ומע"מ, יחידת יהלום ברשות המיסים ומשטרת מחוז ירושלים, בחשד כי עובד ברשות המיסים מהצפון ביצע שינוי סיווג לענף דלק לחברות בעלות דו"חות אפס והפיק מסמך המתאר את אחוז פטור ניכוי מס במקור. וכל זאת בסמיכות זמנים וללא בקשה מבעלי החברה הלגיטימיים. החקירה לוותה על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

ממצאי החקירה מעלים כי החשודים ניהלו מערך ענף של הפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליארדים וכי חלק ממערך ההפצה והקיזוז התקיים בעקבות מרמה, הפרת אמונים ושוחד שביצע עובד רשות המיסים, כאשר מרבית כספי העבירה נפרטו בצ'יינג' אשר היה שותף על פי החשד לביצוע עבירות של הלבנת הון.

כאמור, לפנות בוקר פשטו שוטרי היחידה, ביחד עם הגורמים האזרחיים על בתיהם ומשרדיהם של עשרות החשודים, מכל רחבי הארץ. במהלך החיפושים נתפסו רכבי יוקרה, נדל"ן, תכשיטים יקרי ערך וכסף מזומן בשווי המוערך במיליוני ש"ח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשעה זו מובאים החשודים לחקירה במשרדי היחידה, בסיומה ובהתאם לממצאיה יובאו לדיון בהארכת מעצרם בהתאמה בבימ"ש השלום בראשון לציון ובית משפט השלום בירושלים.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button