מבזקיםפוליטי / מדיני

"גם אברג'יל ואלפרון היו מאוד רוצים להעביר פסקת התגברות ולבחור את השופטים שישפטו אותם"

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי תקפה לפני זמן קצר (שני) בנאום חריף שנשאה בישיבת סיעתה, את הממשלה בראשות נתניהו וכמובן את הרפורמה המשפטית של השר הנכנס יריב לוין.

מדבריה בישיבת הסיעה: "נתניהו ושותפיו מובילים מתקפה קשה ומסוכנת על מערכת המשפט של מדינת ישראל. מפלגת העבודה אומרת מפורשות- מול מתקפה כזאת לא עושות ולא עושים משא ומתן. גם אברג'יל ואלפרון היו מאוד רוצים להעביר פסקת התגברות ולבחור את השופטים שישפטו אותם. הייתם מנהלים איתם משא ומתן? לא מנהלים משא ומתן עם אף נאשם שרוצה לרסק את מערכת המשפט ששופטת אותו, ככה פשוט. כל דיון עם נתניהו ולוין על פרטי הסעיפים הוא כבר כניעה לאלימות שלהם. משא ומתן על הפרטים של הסעיפים הוא בעצם להסכים למה שהם רוצים, ונשאלת רק שאלת המחיר. ואת המחיר משלמת מדינת ישראל, הדמוקרטיה הישראלית, החברה הישראלית, וכל אזרחית ואזרח שהזכויות שלהם יהיו רק על הנייר ולא יהיה מי שיגן עליהם ומי שיאכוף אותן."

"מפלגת העבודה אומרת בצורה מפורשת- על הדמוקרטיה שלנו לא עושים משא ומתן. על זכויות אדם אנחנו לא עושות משא ומתן. אזרחיות ואזרחי ישראל בחרו אותנו כדי שנעמוד על המשמר- לא כדי שנעשה משא ומתן עם נתניהו וניתן לו מה שהוא רוצה. אזרחיות ואזרחי ישראל בחרו אותנו כדי להיאבק בנתניהו ולהחליף אותו, לא כדי לעשות איתו משא ומתן ולהיכנע לו. אנחנו הצטרפנו במוצאי שבת לעשרות אלפי אזרחיות ואזרחים שיצאו בגשם, בקור, בצפיפות כדי להגיד "זאת מלחמה על הבית שלנו, על הדמוקרטיה שלנו, על הנשמה שלנו". אנחנו נחזור ונצא איתם כל שבת, בכל מקום. אנחנו נעמוד איתם ואיתן, ואנחנו נעמוד כאן ובכל מקום כדי להגיד לנתניהו ולשותפים שלו: "אנחנו לא מוותרות על המדינה שלנו, לא מוותרות על הדמוקרטיה שלנו ולא מוותרות על החברה שלנו עד שנחליף את הממשלה הרעה הזאת עם הכח המדהים של הציבור הישראלי"." הוסיפה מיכאלי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מרב מיכאלי
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button