חדשות הארץמבזקים

הורים לעשרות אלפי ילדים נכים: שפרו את תנאי ההעסקה של הסייעות

בקואליציית הורים לילדים עם צרכים מיוחדים פנתה היום (שני) אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, אל שר האוצר בצלאל סמוטריץ ואחרים, בדרישה לשפרלאלתר את תנאי ההעסקה של סייעות הילדים. הפניה חתומה על ידי נציגים של 36 ארגונים. המדובר במה שהם מכנים תנאי העסקה מחפירים של התומכות החינוכיות המשלבות לתלמידים עם מוגבלות שזכאים לשירותי חינוך מיוחדים.

במערכת החינוך לומדים כ 25,000 תלמידים אשר קיבלו זכאות לליווי אישי של סייע/ת משלב/ת או רפואי/ת מכוח חוק חינוך מיוחד. הסייעת המשלבת ("תומכת חינוכית משלבת". ש.ד.) נטען בפניה, היא "דמות משמעותית ביותר, ציר מרכזי, בגינה יקום או ייפול השילוב, מבחינה פדגוגית, חברתית רגשית ואישית. כיום, כפי שמסתמן, לאלפי תלמידים הזכאים לתומכת חינוכית משלבת אין כזו כלל או שיש באופן חלקי בלבד. חלקם מתקשים ללמוד ולשרוד, חשופים למצבים חברתיים מורכבים, פגיעות, הצקות והתעמרות, וחלקם נשארים בביתם וכלל לא פוקדים את מסגרות החינוך. אם לא יעשה שינוי מיידי, מאות תלמידים לא יוכלו לממש את זכותם לחינוך חובה סדיר, שוויוני ואיכותי והמצב ימשיך ויחריף".

הגורמים הפונים ציינו כי בימים אלה מתקיימות שיחות מו"מ בנוגע לכלל תפקידי הסייעות בחינוך (גנים, מסגרות חנ"מ, משלבות, רפואיות), אך במקום להתאים את התנאים של התומכות החינוכיות המשלבות לדרישות מהן בפועל ואף לייצר תנאים המעודדים תעסוקה איכותית, עולה כי "זהו התפקיד היחיד אשר משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי (מש"מ) מסרבים לשפר את תנאי ההעסקה והשכר של המועסקות בו, בהתאם לצורך ולדרישות. בפנייה ביקשנו את התערבותם והצענו דרכים להתמודדות ופתרונות פרקטיים לתיקון המצב, ואנחנו דורשים מכל הנוגעים בדבר לפעול לפני שיהיה מאוחר מידי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נוסיף כי ללא קשר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ ישראל אייכלר, תדון מחר יום שלישי, בנושא – תקנות הנכים (הסכום המקסימלי שמותר לנכות מתגמוליו של נכה).

אילוסטרציה. Disabled child photo created by freepik – www.freepik.com

Back to top button