כלכלהמבזקים

השר ברקת קיים היום פגישת עבודה עם שגריר איחוד האמירויות הערביות בישראל, מוחמד אל-חאג'ה

שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ ניר ברקת, קיים היום (שני) בירושלים פגישת עבודה עם שגריר איחוד האמירויות הערביות בישראל, מוחמד אל-חאג'ה, על רקע חתימת הסכם הסחר החופשי בין המדינות בשנה שעברה.

ברקת ציין כי "הסחר עם האמירויות שבר שיאים מאז חתימת הסכמי אברהם ועם כניסת הסכם הסחר לתוקף, בחודש מרץ, אנו צופים האצה נוספת בסחר בין המדינות". הוא הוסיף שהודות להסכמי אברהם פורצי הדרך, "ביכולתנו כעת לסלול את הדרך להשתלבות הכלכלה הישראלית והחברות הישראליות במרחב המזרח התיכון. יש לנו את ההזדמנות, שנראתה דמיונית עד לפני מספר שנים, לסחור באופן חופשי עם שכנינו הקרובים ביותר, מכל הבחינות. החתימה על הסכם הסחר החופשי עם איחוד האמירויות הערביות היא רק תחילת התהליך אשר יאיץ את מימוש הפוטנציאל של יחסינו הכלכליים. איחוד האמירויות מהווה מרכז סחר אזורי מרכזי והסחר מולה יתרום לגיוון מקורות היבוא ולהגברת התחרות בישראל – כלי מרכזי להורדת יוקר המחיה".

שגריר איחוד האמירויות הערביות בישראל, מוחמד אל-חאג'ה ציין: "אנחנו מאוד אופטימיים לגבי יוזמות ופרויקטים חדשים להרחבת הסחר הבילטראלי, לחיבור בין הכלכלות, וליצירת הזדמנויות נוספות עבור יזמים ועסקים קטנים ובינוניים בשתי המדינות. מצפים לעבוד יחדיו לטובת השגת מטרות כלכליות משותפות במסגרת הסכמי אברהם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איחוד האמירויות הערביות היא המדינה הערבית הראשונה אשר חתמה על הסכם סחר חופשי עם ישראל, וזאת בעקבות הסכמי אברהם. ההסכם נחתם בחודש מאי 2022 וצפוי להיות מאושרר על ידי שני הצדדים בחודש מרץ 2023. בעוד שב-2020, היקף הסחר בין שתי המדינות עמד על כ-55 מיליון דולר בלבד, בשנת 2021 הוא כבר עמד על למעלה מ- 1 מיליארד דולר (1,750%+). בשלושת הרבעונים הראשונים של 2022, ניתן לראות עלייה בהיקף הסחר למעל 1.1 מיליארד דולר עד חודש ספטמבר בלבד.

ע"פ נתוני הלמ"ס לשנת 2022, הסחר בין שתי המדינות הוא בסחורות בלבד, כאשר אין מידע על נתוני סחר בשירותים עסקיים. בנוסף להיקף הסחר הישיר בסחורות, חברות ישראליות מושכות עניין רב מצד משקיעים מאיחוד האמירויות. מרבית ההשקעות מבוצעות על ידי גורמים פרטיים ועל כן, אינן חשופות לציבור.

השר ניר ברקת ושגריר איחוד האמירויות
צילום: דוברות משרד הכלכלה

Back to top button