החשב הכללי באוצר פרסם היום (שני) את תכנית המעבר לרכבים חשמליים בצי הממשלתי ואת תוצאות המכרז לרכבים החשמליים. על פי משרד האוצר בתום הליך מכרזי בהובלת מנהל הרכב הממשלתי באגף החשב הכללי במשרד האוצר, נבחרו הרכבים החשמליים הזוכים שישרתו את צי הרכב הממשלתי עד לרמת רכבי שרים.
הרכבים הזוכים הם: יונדאי איוניק 5 דגם prestige, טויוטה bz4x דגם motion. נציין כי מוקדם יותר השנה זכו הדגמים החשמליים הבאים בנוסף לאלו שפורטו מעלה: MG ZS EV 320, MG ZS EV 440, פיג'ו E208, פיג'ו E PREMIUM 2008, Kia Niro EV.
לצד פרסום הרכבים הזוכים, פרסם החשב הכללי תכנית מקיפה לכניסת רכבים חשמליים לצי הממשלתי. מדובר בשלב נוסף במעבר הצי הממשלתי לרכבים בהנעה אלטרנטיבית, בהתאם להחלטת החשב הכללי שלא לרכוש רכבי נוסעים בהנעת בנזין ובהתאם ליעדי והחלטות הממשלה למאבק במשבר האקלים.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מתחילת שנת 2022, בהתאם להחלטת הממשלה, נרכשים רכבי נוסעים היברידיים בלבד ומשנת 2025 ירכשו רכבי נוסעים חשמליים בלבד. השימוש ברכבים בעלי הנעה אלטרנטיבית צפוי להקטין משמעותית את הוצאות הממשלה העתידיות בגין דלק ותחזוקה, וכל זאת תוך צמצום הזיהום הנוצר מרכבי הבנזין הקיימים כיום בצי הממשלתי.
בשנת 2022 הצטרף החשב הכללי להצהרת סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA) יחד עם מדינות נוספות, להפיכת הצי הממשלתי לנטול פליטות על לשנת 2035 וליוזמת הבית הלבן וממשלת קנדה "ממשלות ירוקות" (GGI). בנוסף, אישר החשב הכללי את הצטרפות מדינת ישראל ליוזמה האמריקאית לאיפוס פחמן בפעילות הממשלה בהתאמה לצרכי ודגשי כל מדינה עד לשנת 2050.
הצי הממשלתי מונה כ-15,000 רכבים, וביניהם רכבי משטרה, כבאות, שב״ס ומשרדי הממשלה השונים. מלבד הגופים הללו, גופים נוספים יכולים לרכוש רכבים באמצעות מכרזי מנהל הרכב הממשלתי, כגון רשויות מקומיות וחברות ממשלתיות.
החשב הכללי, יהלי רוטנברג: "בתוך פחות משנה, הוחלפו כ 25% מרכבי הצי הממשלתי ברכבים בעלי הנעה היברידית. היום, אנו מפרסמים תכנית מקיפה לשילוב רכבים חשמליים בצי הממשלתי. לאור מחויבותנו ליעדי האקלים, הקדמנו את כניסת הרכבים החשמליים לצי בשנתיים – כאשר משנת 2025 ואילך אנו מתכוונים לרכוש רכבי נוסעים חשמליים בלבד. המעבר לרכבים חשמליים בצי הממשלתי צפוי לסלול את הדרך לכניסת רכבים אלה למרחב הפרטי והציבורי, וכן לקידום התקנת עמדות טעינה במשרדי הממשלה ובמרחב הציבורי".
סגן החשב הכללי וראש חטיבת נכסים ולוגיסטיקה, דקל כהן: "רכבים חשמליים אינם ידידותיים יותר לסביבה בלבד. הם בעלי צרכי תחזוקה נמוכה יותר, ובשילוב החיסכון הנוצר משימוש בחשמל במקום בדלקים – הם עתידים לחסוך לממשלת ישראל הוצאות רבות. זהו שלב נוסף וחשוב בפרוייקט "עתיד חלופי", הכולל בחובו גם שיתוף פעולה מול מקבילינו בחו"ל, והובלה בתחום הרכבים הסביבתיים".