מבזקיםפוליטי / מדיני

הקרב המשפטי החל: בג"ץ פסל את מינויו של אריה דרעי – "נפל דבר בישראל"

בג"ץ החליט ופרסם לפני זמן קצר (רביעי) את החלטתו בעניינו של השר אריה דרעי. כצפוי, בג"ץ קבע כי מינויו של דרעי פסול וכי אינו יכול לכהן כשר בממשלה.

ההחלטה מגיעה לאחר סערה ענקית שבה כמעט כל מי שמצא במערכת הפוליטית הביע את דעתו עליה. חברי כנסת ממפלגת ש"ס רמזו במהלך היום על כך שגם אם בג"ץ יפסול את דרעי והוא יצטרך לפרוש מתפקידו, לבסוף דרעי כן יכהן בתפקיד כלשהו בממשלה. זאת גם במידה ויצטרך ללקחת הפסקה עד להסדר החקיקה בנושא.

יו"ר מפלגת נעם סגן השר ח"כ אבי מעיז בתגובה להחלטת בג"ץ: "בית המשפט העליון שוב שם את עצמו מעל החוק. היום יותר מתמיד כולם מבינים: הרפורמה המשפטית הכרחית להמשך קיומה של הדמוקרטיה הישראלית".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התנועה לאיכות השלטון: "קוראים לנתניהו לכבד את פסק הדין, ולפטר את דרעי. היום התקבל פסק הדין של בג"ץ בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד מינוי של אריה דרעי לשר, בו התקבלו טיעוני התנועה ומינויו של דרעי נפסל. התנועה לאיכות השלטון מברכת על פסק הדין ורואה בו צעד חשוב בשמירה על שלטון החוק וניצחון לציבור הישראלי כולו. התנועה בטוחה כי ראש הממשלה נתניהו יכבד את פסק הדין, ויפטר את דרעי. הממשלה היא לא מוסד לשיקום עבריינים, ולמדינת ישראל מגיע יותר!"

מתנועת ש״ס נמסר: "נפל דבר בישראל. בית המשפט העליון המתיימר לדאוג למיעוטים, השליך היום לפח את קולם והצבעתם של 400 אלף מצביעי תנועת ש"ס המייצגת את ציבור המוחלשים בישראל שהלכו רק לפני חודשיים לקלפיות. מצביעי ש"ס הלכו לקלפיות כשהם יודעים הכל על יו״ר ש"ס, השר אריה דרעי. 400 אלף המצביעים, 11 מנדטים, ידעו על הסדר הטיעון עם דרעי והצביעו לש"ס בראשות אריה דרעי. היום קבע בית המשפט למעשה כי הבחירות חסרות משמעות. החלטת בית המשפט פוליטית ונגועה באי סבירות קיצונית.

"הפסילה השערורייתית של יו״ר ש"ס מכהונת שר, איננה רק פגיעה אישית בדרעי אלא פגיעה קשה וצורבת בכל מצביעי ש"ס ותומכיה. חלקים רחבים בחברה הישראלית מרגישים היום מודרים על ידי בית המשפט. תנועת ש"ס כולה מזועזעת מההחלטה השרירותית וחסרת התקדים של בג״צ, בניגוד לחוק והצדק, ורואה בה פגיעה קשה בזכות לבחור ולהיבחר שהיא נשמת אפה של הדמוקרטיה. ש"ס לומדת את ההחלטה הקשה ותחליט על צעדיה הבאים בהתאם להנחיית מועצת חכמי התורה." הוסיפו.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "לכל מציעי הפשרות וההסכמות – היום הובהר שביהמ"ש, שאינו נבחר, אינו מעוניין בפשרות וחפץ בשלטון ללא מיצרים על נבחרי הציבור. מי שעשו הפיכה משפטית ללא הסכמה והידברות, אינם מפנימים שהעם אמר את דברו בבחירות האחרונות באופן נחרץ. רפורמה עכשיו!"

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן.

Back to top button