חדשות הארץמבזקים

הראשון לקבל את עיטור הצל"ש של מפקד מג"ב – המפכ"ל יעקב שבתאי

היום (רביעי) התקיים כנס מפקדים חילי של מג"ב בהובלת מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן ובמעמד השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי. באירוע שנערך בקיבוץ כפר מנחם השתתפו סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ומשמר הגבול, מפקדים ומפקדות של מג"ב, מתנדבים ואנשי המילואים של החיל.

האירוע פתח את שנת ה-70 להקמת החיל ובמסגרתו נחשף גם הסמל החדש לכבוד שנת ה-70 למשמר הגבול. מפקדי החיל התכנסו לסכם את שנת העבודה 2022 ולהוקיר אנשי מופת אשר משרתים בחיל ופועלים למען החברה הישראלית בתחומים שונים.

בשנה האחרונה שקדו רבות מפקד מג"ב יחד עם ראש אמ"ש ובתמיכת המפכ"ל על עיטור חדש – צל"ש מפקד מג"ב אשר יוענק למשרתי החיל על מעשי גבורה ואומץ לב ועל תרומה מיוחדת, ובכף יצטרף לרשימת הצל"שים והעיטורים הקיימים במשטרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את צל"ש מפקד מג"ב הראשון בחרו במשמר הגבול להעניק לרנ"צ יעקב שבתאי, המפקד הכללי של משטרת ישראל. בשנת 2016 התמנה למפקד החיל וברוח של חדשות ויצירתיות הוביל לשדרוג אמצעי הלחימה, בניית מתקני אימונים פורצי דרך ובניית מערכת "להב אור" ליירוט בלוני תבערה ורחפנים.

צל"ש מפקד מג"ב הוענק למפכ"ל לשם כבוד והערכה על עשייה רבת שנים לביצור ביטחונה של מדינת ישראל, העלאת קרנם וחיזוק עוצמתם של משמר הגבול ומשטרת ישראל.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אתם אלה שביום ובלילה, בימות החמה והקרה שומרים על עם ישראל. אתם אלה שמשקיעים ונותנים את כל הלב כדי שילדים יוכלו לשחק כדורגל, אבות ואימהות יוכלו ללכת לעבודה וכולנו נוכל לישון בשקט עם חיוך על הפנים. אתם אלה שנמצאים שם תמיד בשבילנו, בקו התפר, ביהודה ושומרון, בצפון, בדרום, בירושלים ובארץ ישראל כולה. אתם שם תמיד מגינים, שומרים, דואגים ואוהבים ועל כך תודה רבה, אבל במשמרת שלי לא נסתפק רק בתודה. במשמרת שלי אני רוצה לתת לכם גיבוי מלא, בדברים הנפלאים שאתם עושים. אבל חייבים לתת יותר תחושת ביטחון לאזרחי ישראל. אזרחי ישראל צריכים את זה".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי: "תעודות ההצטיינות שהוענקו היום מעידות לא רק על רוח הלחימה , אלא גם על רוח האדם המפעמת בקרב שוטרי החייל ובזו גאוותי. ניכר היטב כי התכנים המקצועיים בהם עסקתם היום נבחרו בקפידה. המשותף להם הוא למידה מניסיון העבר לצד המבט המבט קדימה, אל עבר אתגרי השעה המונחים לפתחה של משטרת ישראל בכלל ומשמר הגבול בפרט. השינויים שאירעו השנה מוכיחים שמשמר הגבול נכון לכל משימה אליו נדרש ומוביל אותה ביד רמה: ההכרזה על הימ"מ כיחידה הלאומית ללוחמה בטרור , הקמת החטיבה לבטחון פנים , הקמת המשמר הלאומי הישראלי , השקת הפרוייקטים לבי״א ויע״ל , הקמת יחידת הסיירות בעפולה ובבאר שבע״.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "בשנה החולפת לוחמינו נטרלו עשרות עשרות מחבלים וסיכלו מאות פיגועים. הם לחמו תחת אש תוך סיכון חייים ממשי בלב שטח עויין. הגיבוי שניתן למפקדים והלוחמים והפעולות לחיזוק חוסנם ורוחם מהווים גורם מכריע ביכולת שלהם להתמודד עם משימות מורכבות ולפעול בזירות אירוע בזמן אמת – נמשיך ברוח זו, נגבה את לוחמינו ונפעל לשיפור סביבת העבודה ותנאי שירותם. נמשיך ליזום, לפעול בתחבולות ובדרך יצירתית לפרוץ דרך כדי לחזק את המשילות ולהעניק תחושת ביטחון אישי לאזרחי ישראל בכל חלקי הארץ."

מג"ב
צילום: דוברות המשטרה
אמיר כהן - מג"ב - יעקב שבתאי - איתמר בן גביר
צילום: דוברות המשטרה
אמיר כהן - מג"ב - יעקב שבתאי - איתמר בן גביר
צילום: דוברות המשטרה
אמיר כהן - מג"ב - יעקב שבתאי - איתמר בן גביר
צילום: דוברות המשטרה
אמיר כהן - מג"ב
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button