צרכנות

מתי כדאי למכור רכב לפירוק

הגעתם להחלטה שאתם רוצים להיפטר מהרכב הישן, ובין אם הוא מושבת לחלוטין ועומד כמו גרוטאה בחניה ובין אם הוא עדיין פועל, שאלתם את עצמכם כיצד תוכלו למקסם עליו את הרווח. יצא לכם כבר לומר לעצמכם שיש ברכב עוד חלקים טובים למדי שיכולים לשמש רכבים אחרים והחלקים הללו שווים לא מעט כסף, במיוחד אם הם נדירים בשוק החלפים, אז איך עושים זאת באופן המשתלם ביותר? הכתבה הזו בדיוק עבורך.

 

מדוע הגרוטאה שלך שווה יותר?

יש לאנשים נטייה לחשוב שרכב מדגם ממש ישן שרד עד ימנו יהיה רכב שלא יהיה לו ביקוש מבחינת הפירוק, אך לעיתים קרובות דווקא על הרכבים הללו ניתן יהיה לקבל מחיר טוב יותר. מדוע? הרכבים שנקנים עבור פירוק הם רכבים להם יש ביקוש גדול מאוד בשוק החלפים, במיוחד כשמדובר על דגמים שלא ניתן למצוא. לעיתים יהיה זה רכב שנמצא בשלבי שיפוץ ויש צורך בחלק מאוד ספציפי שיש רק בכרבים הישנים, ולעיתים יהיה זה רכב ישן אחר שמגיע למוסך ויש צורך בחלק מתפקד מרכב אחר עבורו. מדובר על תחום שלם בו קונים ומוכרים כמעט לכל חלק, לכן כמעט כל רכב יהיה בשווי משתלם כל שהוא, בטח על פני שליחתו לגריטה בתשלום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

רכב שעומד ללא שימוש עולה לך כסף

לפעמים רכבים יוצאים מכלל שימוש ונעמדים במשך שנים בחניה או בחניון מרוחק, ואם חשבתם שהדבר לא עולה כסף – תתפלאו לגלות שרוב העיריות מבצעות אכיפה בנושא. רכב עומד הוא מפגע בטיחותי, הוא תופס מקומות חניה והוא מהווה בעיה עבור הרשויות ששמות דגש רב על הנושא. אם יש רכב שכזה שעומד באזור בו יש מצוקת חניה, בסבירות מאוד גבוהה שאחד השכנים ידווח על הרכב כמפגע וילחץ על הרשות לפנותו.

 

הגיע הזמן לפנות את החניה

רכב שעומד בחניית הבית והוא אינו בשימוש יותר תופס מקום חניה חשוב בבית. במיוחד כאשר מדובר על אזורים בהם יש מצוקת חניה – אין כל טעם להחזיק רכב שאינו בשימוש בחניה הביתית, אפילו אם הוא לא מפריע לאף אחד, הוא מוריד מאיכות החיים של בעליו. שליחת רכב כזה לפירוק על ידי חברה מקצועית תוריד גם את נטל הגרירה של הרכב מעל בעליו שכן חברות הפירוק לוקחות את הגרירה על עצמן ברוב המקרים.

 

מה חשוב לדעת לפני פירוק הרכב?

רגע פני שמתקשרים לחברת פירוק כדאי לוודא שעל הרכב אין עיקולים ושהוא מוכן לפירוק. קודם כל יש ליצור קשר עם משרד הרישוי ולבטח את רישיון הרכב, חשוב לדעת – מרגע שמבטלים את הרישיון הרכב יוצא מכלל שימוש ואסור להפעילו יותר. דבר שני שיש לעשות הוא לוודא שאין ברכב שום דבר יקר ערך, כדאי לבחון לעומק מתחת לכיסאות, לבדוק בתא הכפפות ובתא המטען. רצוי להוציא כבלים לרכב, ג'ק וכל כלי עבודה שימושי שישמש אתכם ברכב הבא בתור.

 

הבחירה בחברה שתבצע את הפירוק

בחיפוש אחר קונה רכבים לפירוק בתל אביב והסביבה יש לבחון כמה נושאים שיכריעו האם זו תהיה עסקה משתלמת או לא. הדבר הראשון שיש לבחון הוא האם מדובר על חברה לגיטימית ומוכרת, כזו שיש לה אפשרות לגרור את הרכב לפירוק באופן עצמאי ויש לה הגם האפשרות לבצע תשלום הוגן עבורו. כדאי לזכור – אפשר למכור היום כמעט כל רכב פירוק, החל מהרכבים שעברו תאונות והם טוטאל לוס ועד לרכבים ישנים שעומדים שנים בחצר האחורית ומעלים אבק ורכבים שעדיין פועלים אבל כבר לא משתלם להחזיק אותם.

כשבוחרים את החברה כדאי מאוד לחפש אחר המלצות עליה. כיום גוגל מאפשר לנו למצוא מידע על כל בית עסק במגוון דרכים, כולל תגובות אותנטיות על עסקים, על חוויית השירות, על מהירות השירות וגם על המחיר. האפשרויות הללו נותנות אינדיקציה אמיתית לגבי עסקים ומאפשרות לבצע בחירה מושכלת. כמו כן, ניתן לעשות שימוש ברשתות החברתיות ולשאול בקבוצות המתאימות על המלצות לחברות כאלו ולקחת בחשבון שרוב החברות עובדות אותו הדבר, אך יש כאלו שמומלצות קצת יותר מאחרות בשל טיב השירות, מהירות השירות והנוחות בגרירה של הרכב מהמקום במחיר משתלם. בסופו של דבר מדובר על הליך פשוט למדי, אך כדאי לפעול על פי ההמלצות כדי למקסם את התשלום והשירות.

Back to top button