חדשות הארץמבזקים

תוך שעות בודדות: למעלה ממחצית מעובדי החברה העירונית בעפולה הצטרפו להסתדרות

תוך שעות בודדות לאחר שהחל השלב הגלוי של התאגדות העובדים בחברה העירונית בעפולה, הושלם המהלך בהצלחה לאחר שלמעלה ממחצית מהעובדים חתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות. בין המתאגדים והמתאגדות: סייעות ותומכות חינוך, מלוות היסעים ועובדים במקצועות נוספים.

ההתאגדות החדשה קרמה עור וגידים לאור רצונם של העובדים לשפר את שכרם ותנאי העסקתם, ומתוך מטרה לצמצם את הפערים בינם לבין עובדים במקצועות דומים שמועסקים באופן ישיר על ידי העירייה. לתכנון מהלך ההתאגדות, שמלווה על ידי מרחב העמקים בהסתדרות, היו שותפים מזכירי איגודים מקצועיים מרחבי הארץ, אנשי האגף לארגון ומרחבים וצוות האגף להתאגדות בהסתדרות.

יצוין כי מרגע היוודע על המהלך, נתקלו חלק מהעובדות בניסיונות להשפיע ולסכל את ההתארגנות הראשונית, בין היתר באמצעות הודעה מטעם קב"ט מוסדות חינוך שבה נאמר "כי אין לחתום על שום מסמך ללא אישור". בעקבות התערבות הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עיריית עפולה הוציאה הודעת תיקון ובה חודד כי: "אין מניעה לחתום על טפסי ההצטרפות וזאת בשיקול דעת החותמת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר מרחב העמקים בהסתדרות, כנרת נחמן שלו, פנתה לראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, שמכהן כיו"ר הדירקטוריון של החברה העירונית לחינוך, וקראה לו לתאם פגישה בין הצדדים כדי לפתוח במו"מ לכריתת הסכם קיבוצי ראשון.

יו"ר מרחב העמקים בהסתדרות, כנרת נחמן שלו מסרה: "זהו יום חג! עזרנו לעובדות ועובדים שמועסקים בחברה העירונית לחינוך בעפולה לממש את זכותם להתארגנות. זה היה מהלך מתוכנן היטב שבשיאו, ותוך כמה שעות בלבד, עובדים מכ-100 מקומות עבודה, בהם גנים ובתי ספר ברחבי העיר, חתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות. המהלך לווה על ידי עשרות אנשי מקצוע מההסתדרות וכולנו ממשיכים יחד – עד שנביא בשורה לעובדים. לא מתקבל על הדעת שסייעות המועסקות על ידי החברה העירונית בעפולה ועובדות כתף אל כתף עם סייעות שמועסקות העסקה ישירה בעירייה, תקבלנה שכר נמוך יותר ב-30% פחות. הגיע הזמן לתקן את העוול וזו תחילתה של הדרך".

צילום: דוברות ההסתדרות

Back to top button