מבזקיםפוליטי / מדיני

בני גנץ: צאו להפגין, אל תתנו לאף גורם לפרק את הדמוקרטיה הישראלית

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ פרסם לפני זמן קצר (שישי) כהרגלו, בעמוד הפייסבוק שלו סיכום שבועי ובו התייחס לפסילתו של דרעי לכהן כשר.

לדבריו, "החוק, ערכיה של מדינת ישראל ולכידותנו הם מעל כל אירוע פוליטי, חשוב ככל שיהיה. אפשר ורצוי להקשיב ולהבין את הכאב של ציבור גדול על פסילתו של אריה דרעי מלכהן כשר. דרעי אדם מנוסה ומנהיג ציבור אהוד ואין ספק שפסילתו אינה עולה בקנה אחד עם רצונם של רבים. ועם זאת, השופט שטיין כתב השבוע בפסק הדין דברים נכונים: "במשטרנו המשפטי, אשר חרט על דגלו את העיקרון של שלטון החוק, כולם שווים בפני הדין. אנשים רמי מעלה אינם נמצאים מעל הדין, והאזרח הפשוט אינו נמצא מתחתיו". כל אחד מאיתנו צריך לברך שכך הם פני הדברים."

"לעומת זאת" הוסיף גנץ, "את הקריאות למרי משפטי, להפיכה משטרית כנקמה ולאי כיבוד פסקי דין של בג"ץ – אסור לקבל. יש לגנות אותם ולהיאבק בניסיונות לרמוס בחסותם את הדמוקרטיה הישראלית ואת ערכי מגילת העצמאות. כך נעשה בכל העוצמה הנדרשת ובכל הכלים הדמוקרטיים והחוקיים. האחריות של נתניהו ושל כל חברי הקואליציה ומנהיגי הציבור בעת הזו היא להוכיח שהמדינה יקרה להם יותר מכל מינוי או אדם. להוכיח שהדמוקרטיה הישראלית חשובה להם גם כשקשה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גנץ ציין כי "מנהיגות נבחנת בשעות קשות. ובשעות ובימים האלו עלינו לזכור שלושה כללי יסוד: תמיד לציית לחוק ולפסיקות בית המשפט, תמיד לראות קודם כל את האינטרס של המדינה ולהיות נאמן לערכיה – לפני כל שיקול פרסונלי או פוליטי ולהיות אמפתיים לכאבו של האחר גם אם איננו מסכימים איתו."

עוד הוסיף כי "המחנה הממלכתי על כל חבריו ואני ננהג תמיד לפי הכללים האלו – וניאבק עד חורמה במי שלא יכבד אותם ויפגע בכך בכללי המשחק הבסיסיים וביכולתנו להתקיים כמדינת חוק – יהודית ודמוקרטית. כך היינו נוהגים וכך ננהג גם כשהגה השלטון יהיה בידינו. גם היום אני קורא לכולכם: צאו להפגין, השמיעו את קולכם מעל לכל במה – ואל תתנו לאף גורם לפרק את הדמוקרטיה הישראלית."

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ
צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button