חדשות הארץמבזקים

"המאבק החשוב ביותר של דורנו" – במוצ"ש תתקיים הפגנה נגד "ההפיכה המשטרית"

מחר (מוצ"ש, החל מ 19:00) תתקיים ברחוב קפלן בתל אביב הפגנת מחאה על הרפורמה במערכת המשפט אותה כינו המארגנים "הפיכה משטרית".

בהפגנה ישתתפו כל מתנגדי ההפיכה המשטרית הכוללים עשרות ארגונים, קבוצות, תנועות, קהילות והתארגנויות מכל המגזרים, אשר התאגדו יחד תחת "מטה המאבק" בהפיכה המשטרית.

בהפגנה ייקחו חלק מספר נאומים ולאחריהם תתקיים צעדת מחאה (יציאה משוערת ב/שעה 20:30) בהשתתפות אלפי מפגינים וראשי מפלגות האופוזיציה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הצעדה מתואמת עם המשטרה והיא תעבור ברחובות: מנחם בגין, על פרשת דרכים, נמיר, שאול המלך ודובנוב, ותסתיים בקפלן.

מארגני ההפגנה מודיעים כי בהפגנה מחר יינתן דגש מיוחד להשמעת קולן של קבוצות המחאה החדשות, אשר הצטרפו לתנועות הוותיקות והקימו יחד את מטה המאבק בהפיכה המשטרית וביניהן : מחאות ההייטקיסטים וגופי המגזר העסקי, הסטודנטים, אנשי מערכת המשפט (הגלימות השחורות) ואחרים.

הפגנה - מחאה נגד המהפכה המשפטית - כיכר הבימה - תל אביב - לילה
צילום: אמיר גולדשטיין

הנואמים יקראו כולם להגן מכל משמר על הרשות השופטת, לעצור את ההפיכה המשטרית המסוכנת שמקדמת הממשלה, רגע לפני שישראל משנה את פניה, בדומה לפולין ולהונגריה.

הנואמים יהיו: משה בוגי יעלון, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, עינת גז, מנכ"לית ומייסדת חברת ההייטק 'פאפאיה גלובל' , עו"ד דינה זילבר, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ועו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין.

מנחת ההפגנה תהייה עמית מלמד, סטודנטית למשפטים מאוניברסיטת תל אביב, ממובילות ומובילי 'מחאת הסטודנטים' , אשר השביתו השבוע את הלימודים והפגינו בקמפוסים.

הפגנה - מחאה נגד המהפכה המשפטית - כיכר הבימה - תל אביב - לילה - מטריות - דגלי ישראל
צילום: אלעד מלכא

ממארגני ההפגנה נמסר: "אלה ימים קריטיים לעתיד מדינת ישראל. ממשלה עבריינית מנהלת מתקפה חסרת מעצורים על הדמוקרטיה ועל מערכת המשפט. מול המתקפה הזאת קמה התנגדות אזרחית שטרם נראתה בציבוריות הישראלית, הכוללת חלקים מכל קצוות החברה ומהמגזר העסקי. זהו המאבק החשוב ביותר של דורנו ואין לנו ברירה אלא לנצח אותו. כל מי שהמדינה יקרה לו יגיע מחר להפגנת הענק בקפלן. אזרחי ישראל יקראו מחר בקול גדול – לא להפיכה משטרית! לא לדיקטטורה!"

יש לציין כי מוקדם יותר, יו"ר מפלגת העבודה, השרה לשעבר מרב מיכאלי פנתה בדחיפות למפכ"ל המשטרה, על רקע הפרסומים כי המשטרה מתכננת חסימת כבישים לקראת ההפגנה במוצאי שבת והדגישה כי "סגירת הצירים לפני צאת השבת תמנע גם מאזרחים וממשפחות דתיות ומסורתיות לקחת חלק בהפגנה הכלל ישראלית".

"עליכם להפעיל שיקול דעת מקצועי ועצמאי ולהמשיך בהתנהלות שמכילה את המחאה, על מנת להגן על המוחות והמוחים ולא להיכנע לשירותם של גורמים המעוניינים בדיכוי ההפגנה". ביקשה מיכאלי במכתבה מהמפכ"ל.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button