בידורמבזקים

חלוץ הפולק-רוק דייוויד קרוסבי הלך לעולמו בגיל 81

הגיטריסט וכותב השירים דייוויד קרוסבי, חלוץ פולק-רוק וממייסדי הלהקות The Byrds ו-Crosby, Stills, Nash & Young, הלך לעולמו בגיל 81, כך הודיעה משפחתו ביום חמישי.

מהודעת המשפחה: "בצער רב לאחר מחלה ממושכת, נפטר אהובנו דיוויד (קרוז) קרוסבי. הוא היה מוקף באהבה מאשתו וחברת נפשו יאן ובנו ג'נגו. […] למרות שהוא כבר לא כאן איתנו, אנושיותו ונשמתו האדיבה ימשיכו להדריך ולעורר אותנו. המורשת שלו תמשיך לחיות דרך המוזיקה האגדית שלו".

קרוסבי, יליד קליפורניה ובנו של צלם הקולנוע זוכה פרס האוסקר פלויד קרוסבי, הקים את להקת הרוק The Byrds עם רוג'ר מקגין וג'ין קלארק ב-1963.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בין שאר הלהיטים, The Byrds הוציאו ב-1965 את השיר הפופולרי "Turn! Turn! Turn!" וב-1965 הלהקה הייתה מועמדת לגראמי עבור ההרכב החדש הטוב ביותר.

קרוסבי זכה לבסוף בגראמי עבור ההרכב החדש הטוב ביותר במסגרת להקת Crosby, Stills & Nash ב-1970.

Crosby, Stills & Nash הופיעו בפסטיבל וודסטוק המפורסם ב-1969. זו הייתה ההופעה החיה השנייה שלהם בלבד יחדיו, והיא עזרה להזניק אותם להצלחה במיינסטרים.

האלבום הראשון של הלהקה, "Crosby, Stills & Nash" משנת 1969, זכה להצלחה מיידית, והציג את הלהיטים "Marrakesh Express" ו-"Suite: Judy Blue Eyes".

ב-1970, עם צירופו של ניל יאנג, הקבוצה נודעה בשם Crosby, Stills, Nash & Young והוציאה את "Déjà Vu", שהכיל את השיר "Woodstock".

בנוסף לאלבומי הסולו שלו, קרוסבי שיתף פעולה עם מוזיקאים גדולים אחרים לאורך הקריירה שלו, ביניהם ג'רי גרסיה, ביל קרויצמן ופיל לש מה-Grateful Dead, קרול קינג וג'וני מיטשל. לקרוסבי מיוחס גילויה של מיטשל, ואף היה עמה במערכת יחסים.

כוכב הרוק נאבק בהתמכרויות, ואף בילה חמישה חודשים בכלא באשמת החזקת סמים ונשק. לאחר ששוחרר ב-1986 הוא ציין לטובה את תקופתו בכלא שעזרה לו להתפכח.

ב-1987 התחתן עם יאן דאנס. לזוג היה בן אחד, ג'נגו. אולם יש לו ילדים ביולוגיים נוספים: הוא תרם זרע עבור המוזיקאית מליסה את'רידג', לה יש שני ילדים עם זוגתה לשעבר ג'ולי סייפר.

בשנת 1994 הוא עבר השתלת כבד. הוא גם עבר מספר הליכי לב והיה פתוח לגבי מחלת הסוכרת שלו.

חברו לשעבר של קרוסבי ללהקה, גרהאם נאש, כתב לו מחווה בפייסבוק עם היוודע דבר מותו: "מה שתמיד היה חשוב לי ולדיוויד יותר מהכל היה השמחה הטהורה של המוזיקה שיצרנו יחד. […] דייוויד היה חסר פחד בחיים ובמוזיקה. הוא משאיר אחריו חלל אדיר בכל הנוגע לאישיות והכישרון הטהור בעולם הזה. הוא אמר את דעתו, ליבו ותשוקתו באמצעות המוזיקה היפה שלו ומשאיר מורשת מדהימה. אלו הדברים החשובים ביותר".

סטיבן סטילס, החבר הנוסף ב-Crosby, Stills & Nash, כתב בפייסבוק: "דייוויד חי חיים של הכרת תודה עמוקה ומתמשכת והיה יצור יוצא דופן […] המוזיקה שלו תמשיך לחיות דרך כולנו".

ניל יאנג אמר לאחר מותו: "תודה דייוויד על הרוח והשירים שלך, אוהב אותך גבר. אני זוכר את התקופות הכי טובות!"

גיטרה - גיטריסט - מוזיקאי
אילוסטרציה. צילום: Image by wal_172619 from Pixabay

Back to top button