מבזקיםפוליטי / מדיני

אסנת מארק: "עברתי לינץ' תקשורתי מטורף"

כשבוע לאחר שהודיעה כי היא מוותרת על מינויה לתפקיד מנכ"לית משרד המדע, החדשנות והטכנולוגיה, חברת הכנסת לשעבר אסנת מארק התראיינה הערב (מוצ"ש) בחדשות ערוץ 13 עבור איילה חסון.

מארק הגיבה לביקורות נגדה ואמרה: "עברתי לינץ' תקשורתי מטורף. […] זה לינץ' שבחיים לא חשבתי שאצטרך לעבוד בשביל להיות מנכ"לית של משרד משפטי. אני אישה, אני מזרחית, אני ימנית ואני לצידו של נתניהו – רק בגלל זה יירטו אותי כל האליטות. […] מדובר באישה משכילה, אקדמאית, עורכת דין שהחזיקה משרד במשך למעלה מ-10 שנים, ובסוף – באים עליי ומשחירים אותי".

היא הגיבה לביקורות שטענו שלא ראוי שתשמש במנכ"לית במשרד שאין לה זיקה אליו ואמרה: "כל האנשים הרעים מהשמאל – מנכ"ל לא צריך להבין במדע, לא צריך להבין שום דבר באטום ולא מולקולה כזו או אחרת. מנכ"ל צריך לדעת לנהל – ואני יודעת לנהל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היא סיפרה מדוע ויתרה על התפקיד: "פעלתי בחכמה וברגישות כלפי המשפחה שלי שלא יכלה לסבול את ההשפלה הזו. אבא שלי הרים לי טלפון ובכה: 'בת שלי יקרה, תעזבי, הם לא יניחו לך'. החלטתי ללכת הצידה".

מארק גם הגיבה לחיקוי שלה בארץ נהדרת: "ארץ נהדרת היא תכנית גזענית ונוראית. אני לא צופה בה, אבל קיבלתי לטלפון מיליון קטעים ואמרתי לעצמי: 'די. יש פה נשמות של ילדים'. תחשבו לפני שאתם כותבים את הטקסטים העלובים שלכם. אני פרצתי את כל תקרות הזכוכית האפשריות, המשרד הזה קטן עליי, קטן על היכולות שלי".

לבסוף אמרה: "יש פה שני ישראל. אנחנו לא מתאימים רק לעבוד בסולל-בונה, אנחנו מתאימים לעבוד גם במשרד המדע".

אסנת מארק
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

Back to top button