חדשות הארץמבזקים

שר התקשורת קרעי לתאגיד: התכנים שייכים לציבור, שחררו אותם בחינם או שאפעל לשם כך מתוקף סמכותי

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, פנה היום (ראשון) למנהלי התאגיד בדרישה לשחרור תכני התאגיד לגופי השידור האחרים ללא תמורה. הדרישה של השר הגיעה לאור הפרסומים לפיהם תאגיד השידור הציבורי אסר הפצה של תכנים לגופי שידור שלא הסכימו לשלם עבורם.

על פי השר "דרישתם של מנהלי התאגיד לגבות כסף על התכנים, מובילה למצב בו הציבור משלם פעמיים. הן על תכני התאגיד שנוצרים על ידי משלם המיסים הישראלי והן על תשלום המנוי לגוף התקשורת הנוסף".

במכתבו של קרעי ליו"ר התאגיד גיל עומר ולמנכ"ל גולן יוכפז נרשם בין היתר. "על פניו, התנהלות זו סותרת את הוראת סעיף 8 לחוק השידור הציבורי הישראלי, תשע"ד 2014- הקובעת כי תאגיד השידור הישראלי יקיים את השידורים כשירות ציבורי, וכן את הוראת סעיף 80 לחוק, הקובעת כי תקציב התאגיד יורכב מהכנסותיו לפי חוק השידור הציבורי בלבד. מכל מקום, לא מצאתי כל מקור בדין המסמיך את התאגיד לגבות תשלום בגין תכניו. לאור האמור, הנכם נדרשים בזאת לשחרר באופן מיידי את תכני התאגיד על תצורותיהם השונות, לשימוש בידי כל גוף
שיחפוץ בכך, ולהפסיק לגבות כל תשלום בגין השימוש בתכנים שהופקו בכספי משלם המיסים הישראלי. אודה על קבלת התייחסותכם ללא דיחוי לבסיס המשפטי לפעילות התאגיד המפורטת לעיל, וזאת עד ליום 05.02.2023 , לשם המשך בחינת הטיפול בנושא ונקיטת הצעדים המתאימים במסגרת סמכויותיי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: אתר הכנסת

Back to top button