חדשות הארץמבזקים

הממשלה בוחנת אפשרות לבטל אירועי תרבות בשבתות

משרד התרבות בראשות השר מיקי זוהר בוחן בימים אלה תכונית לבטל בשבתות אירועי תרבות שונים. כך נודע הערב (ראשון) לאחר שהמועצה האזורית גליל עליון הודיעה כי קיבלה הודעה על ביטול "שבת ישראלית". בדיקה העלתה כי עוד מועצות קיבלו הודעות דומות בעיקר בפריפריה. על פי ההודעה כל פעילות מסובסדת תיאסר מכניסת השבת (שעה 17) עד שעה מיציאת השבת".

את הפגיעה העיקרית תספוג קרוב לוודאי התוכנית "רוח תרבות" של משרד התרבות המסבסדת אירועים בפריפריה באמצעות החברה למתנ"סים. תוכנית זו קודמה על ידישר התרבות הקודם.

בתגובה לדברים נמסר מלשכתו של שר התרבות מיקי זוהר כי שר התרבות והספורט מיקי זוהר שהוא הנחה את צוות משרדו לבחון את שלל התוכניות של השר הקודם ביניהם תוכנית שבת ישראלית אשר מתקיימת גם בשבת ובכך מפלה ציבור שומרי שבת שלם. "המשרד בראשותי אינו מתערב בתכנים של גופים ממומנים אך יחד עם זאת ההחלטה של הממשלה הקודמת לגבי פעילות יזומה בשבת אינה עולה בקנה אחד עם המדיניות של השר זוהר והשמירה על הסטטוס קוו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במשרד הוסיפו כי מוזיאונים ימשיכו להיות פתוחים בשבת אך לא במימון המשרד.

תגובה ראשונה לרעיון יצאה לפני זמן קצר מיושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ההחלטה המסתמנת של משרד התרבות לבטל מיזמי תרבות ביישובי הצפון בשל קיומם בשבת היא הוכחה נוספת לכך הממשלה הזאת מתכוונת להחזיר את ישראל שנים אחורה ולהפוך את המדינה למדינת הלכה!".

גם יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, התייחס לנושא ואמר: "לפגוע במאות אלפים בפריפריה ובמיזמים שמקדמים תרבות לכל חלקי החברה ומקרבים בין דתיים וחילונים – פגיעה ישירה בלב ליבה של הישראליות. קורא לשר התרבות לחשב מסלול מחדש."

מיקי זוהר
צילום: מירי שמעונוביץ׳, לע״מ

Back to top button