מבזקיםפוליטי / מדיני

לוין לצד דרעי: "אני עומד איתך במאבק החשוב הזה, אנחנו ננצח בו"

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, הגיע היום (שני) לישיבת סיעת ש״ס השבועית, כדי להביא את תמיכתו באריה דרעי לאחר פסיקת בג"ץ בעניין מינויו לתפקיד שר.

בפתח דבריו דיבר לוין על מושג הדמוקרטיה ואמר: "בדמוקרטיה מי שבוחר וקובע מי תהיה הממשלה ומי יהיו השרים וחברי הכנסת זה הציבור, זה העם. לפעמים באופן ישיר בבחירות ולפעמים באמצעות הכנסת, שנתנה אמון בממשלה ובשריה – לרבות הרב אריה דרעי. מקום שבו השופט קובע מי ראוי בעיניו להיות שר, על פי איזו חוות דעת שניתנת על ידי יועץ משפטי, זה דבר שאפשר לקרוא לו בהרבה שמות, דמוקרטיה זה לא. שלטון השופט זה לא שלטון החוק."

בנוסף, אמר: "במדינה דמוקרטית הדבר הבסיסי ביותר הוא לכבד את הכרעת העם, גם כשאתה חושב אחרת. כשיושבים אנשים ומשתמשים בכוח העצום שיש להם, של הרשות השופטת, וקובעים מי יהיה שר, זה דבר שאי אפשר לקבל. אני פונה לא רק לאזרחי ישראל שתמכו בנו, אלא גם לרבים רבים שלא תמכו בנו ולא תומכים ברב דרעי – המאבק הזה בהחלטות האלה של רשות שלא נבחרה, במקום של נציגי הכנסת, הוא מאבק של כולם. גם במי שלא תמך בש״ס."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, פנה לוין לדרעי: "אני משוכנע, הרב אריה, שנמצא את הדרך החוקית כדי להבטיח את זה שהצדק יעשה, הדמוקרטיה תנצח, ואתה תוכל לשוב ולייצג את מי שבחר בך, כפי שרצה הציבור בהצבעתו. אריה, אני עומד איתך במאבק החשוב הזה. אנחנו ננצח בו, לטובת כל אזרחי ישראל."

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

Back to top button