מבזקיםפוליטי / מדיני

מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה

מליאת הכנסת דחתה לפני זמן קצר (שני) את הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. המדובר בשלוש הצעות אי אמון. הראשונה: "ניסיון הרמייה של ראש הממשלה החלש את בוחריו בנושא המהפכה המשטרית וביטול הדמוקרטיה דה פקטו" של סיעת יש עתיד נדחתה ברוב של 47 תומכים מול 63 מתנגדים.

ההצעה השניה "ממשלה מתנפחת וחסרת מעצורים" של סיעת המחנה הממלכתי נדחתה ברוב של 50 תומכים מול 63 מתנגדים. ההצעה השלישית "פגיעה קשה ומתמשכת בערכי היהדות על ידי ראשי ש"ס ויהדות התורה של סיעת ישראל ביתנו נדחתה ברוב של 42 תומכים מול 63 מתנגדים.

ח"כ אביגדור ליברמן נימק את הצעת ישראל ביתנו ואמר: "אני פונה לחבריי באופוזיציה, ליו"ר האופוזיציה יאיר לפיד וגם לשר הביטחון לשעבר בני גנץ, תפסיקו עם הפיצול אישיות, תפסיקו לגמגם בנושא של הרפורמה המשפטית. אין שום דרך, תרדו מהסרט הזה שיש פשרה איתם. אני שומע שמדברים בשם יש עתיד על ראש הממשלה חלש שמרמה את ציבור בוחריו, מנסה להקים פה דיקטטורה מלאה מאה אחוז, אז איזה פשרה אתם רוצים? אתם רוצים 50% דיקטטורה? תרדו מהסרט הזה זה פשוט לא מתאים, בכל אופן אנחנו לא בסרט הזה לא נהיה בשום פשרה, חבל שאנחנו מגיעים לזה וגם שראשי האופוזיציה מודיעים על-כך בלי להתייעץ עם חברים אחרים. אני אומר לכם, לא התייעצתם הוצאת הודעות, אנחנו לא שם ואני ממליץ לכולם לרדת מזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ יאיר לפיד: "יש לי שאלה למליאה: איפה בן גביר? ששה פצועים בארבעה אירועי ירי בלוד. איפה הוא? לפני הבחירות אנחנו יודעים מה היה קורה. אחרי חמש דקות הוא שם. אינסטגרם, טיקטוק, ראיונות בכל הערוצים, מבטיח לנו שאצלו לא יהיו דברים כאלה. הוא היה גומר את זה ביום. בטחון פנים זה עניין רציני. טיפול באלימות זה עניין רציני. זו מכת מדינה. אנשים רציניים צריכים לטפל בו. מומחים בתחום הפעלת הכוח, לא מומחים באינסטגרם וטיקטוק. בן גביר עשה קריירה מלרכב על הפחדים של האזרחים. הפחדים מוצדקים, אבל באיזה עולם הוא הפתרון?"

השר יואב קיש השיב בשם הממשלה: "מה זו דמוקרטיה? דמוקרטיה זה שלטון הרוב ושמירה על זכויות הפרט. וחבל שחלקכם מפרשים את זה כשלטון המיעוט על הרוב. אז לא, לא זו הדמוקרטיה. הדמוקרטיה תפקידה לאפשר לרוב לומר את דברו ולשמור על זכויותיו של הפרט. ואת זה כנראה שכחו גם באופוזיציה וגם חלקים אחרים בציבור, שמרגישים שאומנם הפסידו את הבחירות ומבינים שאין להם רוב בעם, אבל רוצים לשמר את הכוח. אנחנו כממשלה לאומית, ימנית, חזקה, נוביל בבטחה קו ברור של אחדות, קו ברור של שמירה על אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אנחנו לא ניתן יד להסתה וניסיון לפגוע בשלטון החוק. לא ניתן יד לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית. ואנחנו נוביל את התיקון הכול כך נחוץ וכל כך נחרץ למדינת ישראל בהובלת הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין."

דיון הצעת אי אמון
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button