מבזקיםתנועה ותחבורה

מנכ"ל מינהל התכנון רפי אלמליח בכנס מרכז הנדל"ן בירושלים: "התחלנו לקדם תוכנית להקמת מטרו"

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח, הודיע היום (שני) במסגרת כנס של מרכז הנדל״ן בשיתוף עיריית ירושלים, שעוסק בתוכניות העתיד ומנופי הצמיחה של העיר, כי החלה בחינה של הקמת מטרו בירושלים.

נושא התשתיות, בדגש על תחבורה, הסביר, מחייב התאמה לקצב גידול האוכלוסייה בעיר, שצפויה להיות מעל מיליון תושבים. עפ"י נתוני מינהל התכנון קווי הרכבת הקלה הקיימים והמתוכננים בבירה צפויים לענות על הביקושים עד לשנת 2030, ולכן נדרש מענה תחבורתי משלים כמו המטרו. "במינהל התכנון מבינים שכבר היום ירושלים נמצאת ב'FULL CAPACITY' מבחינת המענה התחבורתי, משמע שכל אמצעי התחבורה בעיר ימצו את עצמם ועל כן התחילו במינהל התכנון יחד עם משרד התחבורה, צוות אב לתחבורה ומשרד האוצר לבחון חלופות של הקמת מטרו בירושלים".

לדבריו, "ב-2050 אנו אמורים לייצר פתרונות לשני מיליון תושבים בירושלים שתכפיל את אוכלוסייתה, קשה לפרוץ החוצה בגלל יער ירושלים והקו הירוק. צריך לחשוב על מערכת תשתיות משודרגת שהיום נמצאת בביצוע, אבל מיד לאחר שיפעילו אותה נצטרך לחשוב על הדבר הבא בגלל הגידול באוכלוסיה. הדבר הבא זה מטרו בירושלים. קיימנו ישיבה עם צוות אב לתחבורה בירושלים ונעשתה חשיבה ראשונית על הקמת מטרו בעיר כדי שלא נמצא עצמנו עם משבר תחבורתי בעיר. נשכנע את משרד האוצר על נחיצות המטרו בעיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כבר ישבנו במספר ישיבות עם משרד התשתיות ומשרד התחבורה ואנחנו נמצאים בבחינה של הדברים. ירושלים מאוד חריגה בנוף העולמי ונבחן כאן חשיבה מקורית ויצירתית לגבי התוואי. יש נקודות בירושלים שהרכבת הקלה כבר לא תוכל לתת להן מענה, עם תכניות הדיור החדשות שהולכות להיות מאושרות. יש גם את המורכבות של העיר העתיקה והחפירות הארכיאולוגיות. בסופו של דבר נשקיע היום את המאמצים בתכנון שנהיה יותר חכמים ונבונים בהמשך".

מטרו בירושלים
צילום: דוד סאלם

Back to top button