מבזקיםפוליטי / מדיני

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה: "המאבק באנטישמיות הוא יעד של מדינת ישראל"

לרגל יום הזיכרון הבינלאומי לשואה שחל השבוע, ערך היום (שלישי) יו״ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, ח״כ עודד פורר (ישראל ביתנו) דיון מיוחד וסיור במוזיאון ״יד ושם״ בסימן העלייה בגילויי האנטישמיות בארץ ובעולם.

במהלך הדיון, הוצג ״דו״ח מצב האנטישמיות״ לשנת 2022 מטעם ההסתדרות הציונית העולמית, אשר העלה כי בשנה החולפת נרשמה עלייה בכמות האירועים במדינות מסוימות וברשתות החברתיות, על אף שישנה בלימה בעליית הנתונים הכללית שראינו בעשור האחרון. בנוסף, סקר שפורסם לאחרונה על ידי הליגה נגד השמצה, מעלה נתון מטריד שכ-87% מהיהודים באמריקה מעידים שהם חשים לא בטוחים.

יו״ר הוועדה, ח״כ עודד פורר: ״לכל בן לעם היהודי יש תעודת ביטוח בכיס, שלא הייתה לו בתקופת השואה. זו תעודה שמבטיחה שמדינת ישראל תמיד תקבל אותו בזרועות פתוחות, תדע להגן עליו ולשמור עליו. זו המחוייבות שלנו, זהו הציווי של מייסדי המדינה״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף, ח״כ פורר: ״המאבק באנטישמיות הוא בסיס חשוב מאוד שנמשיך לתמוך בו כדי לשמור על היהודים בארץ והתפוצות. כנכד לניצולת שואה, יכולתי לשמוע את הסיפורים הזוועתיים ממקור ראשון. בנותיי צריכות ללמוד ממני, על אף שמה שקרה בשואה כמעט בלתי ניתן לתיאור. ישנה הבנה שמה שקרה שם יכול לקרות בכל מקום. ׳לעולם לא עוד׳ – האחריות היא עלינו״.

בסיום הדיון הודיע יו״ר הוועדה ח״כ פורר כי הוא הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק לאיסור שימוש בסמלים נאציים: ״השימוש בסמלים נאציים בשיח הציבורי בישראל, הוא פסול. לתדהמתי, גיליתי שיש חקיקה האוסרת על כך במדינות בעולם אבל לא בארץ. אי אפשר לדרוש במקומות אחרים לא להשתמש בסמלים אנטישמיים כאשר בישראל רואים אותם מונפים בהפגנות״.

עודד פורר
צילום: דוברות חה"כ עודד פורר
עודד פורר
צילום: דוברות חה"כ עודד פורר
עודד פורר
צילום: דוברות חה"כ עודד פורר

Back to top button