מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר סופית: תוקפן של תקנות שעת חירום ביהודה ושומרון יוארכו בחמש שנים

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית, את הצעת חוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (יהודה והשומרון – שיפוט בעבירות ועזרה משפטית), התשפ"ג-2023. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 39 חברי כנסת מול 12 שהתנגדו

מוצע להאריך בחמש שנים נוספות את תוקפן של התקנות. ההסדרים הכלולים בתקנות נוגעים בעיקרם לסמכויות השיפוט של בתי המשפט בישראל כלפי ישראלים שעברו עבירות באזור יהודה ושומרון או בשטחי הרשות הפלסטינית, לסמכויות הרשויות בישראל לבצע בישראל עונשים ומעצרים שהוטלו על ידי השלטונות הצבאיים באזור, וכן לאפשרות לבצע באזור צווים ועונשים שהוטלו בישראל על תושב האזור.

התקנות מחילות באופן פרסונלי חוקים ישראליים על ישראלים המתגוררים באזור, והן נועדו להסדיר את מכלול מתן העזרה המשפטית בין ישראל לבין הגורמים המוסמכים ברשות הפלסטינית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום א' בתמוז התשפ"ב, 30 ביוני 2022, התקבל חוק התפזרות הכנסת העשרים וארבע ומימון מפלגות, התשפ"ב-2022. משכך, בהתאם להוראת סעיף 38 לחוק־יסוד: הכנסת, הוארך תוקפן של התקנות עד תום שלושת החודשים לתקופת כהונתה של הכנסת הנכנסת, כלומר עד יום כ"ד בשבט התשפ"ג 15 בפברואר 2023.

קיום התקנות חיוני להמשך היחסים המשפטיים שבין ישראל לבין האזור והרשות הפלסטינית, ולפיכך מוצע להאריך את תוקפן בחמש שנים נוספות, עד יום י"ח בשבט התשפ"ח, 15 בפברואר 2028.

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button