מבזקיםפוליטי / מדיני

על רקע הסערה סביב פינוי המאחז: שורת רבנים יוצאת בתמיכה פומבית בסמוטריץ'

שורת רבנים מהציונות הדתית יצאו הבוקר (רביעי) במכתב תמיכה פומבי בשרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', על רקע התנגדותם לפינוי המאחז "אור חיים" שהוקם ביום חמישי בשבוע שעבר.

במכתב עליו חתומים בין היתר הרב דוד חי הכהן, הרב אריאל בראלי, הרב אליקים לבנון, הרב דוד דודקביץ', הרב יהושע שפירא והרב אוהד קרקובר, מתייצבים הרבנים לצידם של משפחות גרעין ההתיישבות בגבעת אור חיים, ומחזקים את השרים על "עמידתם האיתנה כנגד ההרס", כלשונם.

"הננו מבקשים בזאת להביע את הערכתנו לעמידה האיתנה שהפגנתם בימים האחרונים כנגד החרבת נקודת ההתיישבות החדשה "אור חיים" שהוקמה לזכר הרב חיים דרוקמן זצ"ל", כתבו הרבנים במכתב התמיכה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריהם, "הגבעה הקטנה הזאת שהוקמה על ידי גרעין של משפחות ונערים חלוצים, תהפוך בעז"ה לישוב קבע פורח ומשגשג, כפי שקרה עם מרבית ההתיישבות ביהודה ושומרון שהחלו כנקודות קטנות ביוזמה של יחידים ובסוף גדלו והתפתחו, עד לקבלת אישור רשמי מהמדינה".

הרבנים הוסיפו וכתבו: "אנו מאמינים שמתוך פועלכם ועמידתכם על זכויות העם היהודי בארצו להתיישב בכל רגב ורגב, תצא מדיניות חדשה של הקמת יישובים חדשים בכל מרחבי ארצנו הקדושה".

"המשיכו ושמרו על כל חלק וחלקה בארצנו הקדושה כי היא בית חיינו." חתמו הרבנים את מכתבם.

כזכור, פינוי המאחז הצית סערה בין שר הביטחון יואב גלנט לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ', כבר במהלך ההרס האשים סמוטריץ' את גלנט בכך שפינוי המאחז נעשה במחטף ובניגוד להסכמים הקואליציוניים. על פי ההסכמים, סמוטריץ' אמור לקבל לידיו את השליטה במנהל האזרחי האחראי על הבניה ביהודה ושומרון.

ארכיון. צילום: יוסי זליגר

Back to top button