מבזקיםמשפטי/פלילי

היועמ"ש השיבה לעליון בנושא התביעה הייצוגית נגד Agoda בנושא הטעיית מחירים

היועצת המשפטית לממשלה הגישה היום (רביעי) לבית המשפט העליון תשובה בעניין בקשת רשות הערעור של חברת Agoda (אגודה) בתביעה הייצוגית נגדה בנושא הטעיית מחירים בנוגע לבתי המלון הישראליים באתרה.

בכתב התביעה הייצוגית נגד אגודה נטען שהחברה מציגה את המחירים בבתי המלון בישראל באופן חלקי, בלי לכלול את רכיב המע"מ, מה שגורם להטעיית הצרכן ופוגע באפשרותו לערוך השוואת מחירים. אגודה טענה כי תניית ברירת הדין בתנאי ההתקשרות עמה היא בסינגפור ולכן יש למחוק את התביעה. בית המשפט המחוזי בתל אביב, דחה טענה זו ופסק כי מדובר בתנייה מקפחת בחוזה אחיד, שדינה בטלות, ואין בכוחה של תניית ברירת הדין כדי לגבור על חוק הגנת הצרכן.

אגודה הגישה בקשת רשות ערעור על פסק הדין, במסגרתה ביקשה להורות על ביטול ההחלטה בדבר אישור ניהול התובענה כייצוגית ולהורות כי הדין הסינגפורי הוא הדין שיחול ביחסים בין אגודה לבין חברי הקבוצה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היועצת המשפטית לממשלה טוענת כי צדק בית המשפט המחוזי בתל אביב בהחלטתו וכי במציאות של המסחר המקוון הגלובלי, דרישת החברות לשלילה מוחלטת וגורפת של דיני הגנת הצרכן הישראליים והוראות צרכניות שנכללות בהן לטובת הצרכן הישראלי, מעניקה לחברות הגלובליות יתרון לא הוגן ומותירה את הצרכנים הישראלים חשופים לפגיעה. חברה המנהלת את עסקיה בישראל בהיקף ניכר, צריכה להיות ערוכה להדיין על פי דיני המדינה ובעסקאות מכר מרחוק, שם פערי הכוחות בין החברה הגלובאלית לצרכן הישראלי גדולים עוד יותר, יש הצדקה להגן על הלקוחות הישראליים ולקבוע כי תניית ברירת הדין המפנה את מי שהתקשר עם אגודה לדין הסינגפורי היא תנייה מקפחת בחוזה אחיד.

לכן סבורה היועצת המשפטית לממשלה כי יש לדחות את ערעורה של חברת Agoda. עמדת היועצת המשפטית לממשלה הוגשה על ידי עו"ד לימור פלד, מהמחלקה האזרחית בפרקליטות, לאחר שגובשה בשיתוף עם ייעוץ וחקיקה (משפט אזרחי) והרשות להגנת הצרכן.

ארכיון. צילום: דוברות משרד המשפטים

Back to top button