חדשות הארץמבזקים

נשיא המדינה ביקר במטה נאט"ו בבריסל וניפגש עם נציגי המדינות החברות בנאט"ו

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר היום, (חמישי) במטה ברית נאט"ו בבריסל. הוא התקבל במטה הארגון על ידי מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג. השניים נשאו הצהרות לתקשורת, וקיימו פגישה בילטרלית בהשתתפות המשלחות. בהמשך, הנשיא היה לנשיא הישראלי הראשון להיפגש עם נציגי המדינות החברות של נאט"ו היושבים במועצה הצפון-אטלנטית, גוף קבלת ההחלטות הפוליטי של נאט"ו.

הנשיא ציין בדבריו כי נאט"ו וישראל הם חברות ובנות ברית. "אנו חולקים את ערכי הליבה של הדמוקרטיה, של יישוב סכסוכים באמצעות שלום, כמו גם מחויבות בסיסית לשמירה על החוקים הבינלאומיים. אנו חולקים את אותה נחישות להגן על הערכים הללו, להרתיע את אלה שמאיימים עליהם תוך רצון טוב ורתימת משאבים קולקטיביים כדי להבטיח שלום וביטחון ברחבי העולם. אני מאוד שמח לראות את הקשרים בין ישראל לנאט"ו ממשיכים לצמוח בתחומים רבים, באמצעות ביקורים והתייעצויות תכופות, צעדים קונקרטיים כמו הצבת איש קשר ישראלי ל- MARCOM, ודרך אימונים ופרויקטים משותפים שמקרבים אותנו וממצבים אותנו לפעול בצורה יעילה יותר".

ועוד מהנשיא "האיומים אכן אינם סטטיים. מעבר ללוחמה הקונבנציונלית, אנו מתמודדים גם עם מגוון רחב של שינויים ואתגרים מתהווים, החל מאבטחת חלל ואבטחת סייבר, משבר האקלים, רחפנים חמושים, חוסן אנרגטי וכל כך הרבה תחומים אחרים. בכל התחומים הללו, העמקת שותפות ישראל-נאט"ו היא נכס יקר. שיתוף הפעולה שלנו מחזק את הביטחון של אזרחי המדינות החברות בנאט"ו, ושל אזרחי מדינת ישראל ושל כל המדינות אוהבות השלום בעולם. באוקראינה כפי שהזכרת נכון ומכאיב, מלחמה איומה ממשיכה לגרום סבל אנושי ומיותר ולסכן את רווחתם ורווחתם של מיליונים. ישראל הייתה שותפה למאמצי הסיוע, וליבנו ממשיך לצאת אל תושבי אוקראינה, כשהם מגנים על בתיהם ועל ארצם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי הנשיא הרצוג המשבר באוקראינה חורג מגבולותיה. "עם האיום האיראני כעת בפתחה של אירופה, הסדר הבינלאומי מאותגר גם כן. כן, המשטר האיראני הרדיקלי מוציא להורג אזרחים חפים מפשע בביתם, פותח בהתקפות ומערער את היציבות ברחבי המזרח התיכון, מפיץ נשק, מוות וטרור באירופה, באוקראינה במיוחד וברחבי העולם, וממשיך במרדף הלוחמני שלו אחר נשק גרעיני ועל חתירתו לשליטה אזורית ועולמית. בישראל הסכנה ברורה, נוכחת ואמיתית, ואנחנו אומרים אותה כבר עשרות שנים, ואנחנו באמת מקווים ומצפים מהקהילה הבינלאומית ונאט"ו ליישם אותה בפעולה. בישראל, מרחק נגיעה ממרכזי האוכלוסין הגדולים שלנו, חמאס, אחד מהשליחים המקומיים הראשיים של איראן, זורע הרס וזורע מהומה. הוא מאיים, הורג ומחפש כל אמצעי לפגוע באזרחים חפים מפשע. גם הלילה חוליית טרור בדרכה לפיגוע בישראל נחסמה על ידי כוחות הצבא הישראלי. החוליה הזו הייתה מזוהה עם חמאס והג'יהאד האסלאמי, ואנו נמשיך לפעול ולמנוע טרור באשר הוא, ללא פשרות, אם או אבל".

קרא לסייע בשחרור הישראלים המוחזקים בידי חאמס
הנשיא העלה בפני נציגי נאט"ו את סוגיית השוביים הישראלים בידי חמאס ואמר "אני רוצה להעלות נושא חשוב בנוסף. שני ישראלים צעירים הלוקים בנפשם, אברה מנגיסטו והישאם א-סעיד ושני חיילים, הדר גולדין ואורון שאול, מוחזקים בשבי כבני ערובה על ידי ארגון הטרור, בעזה, ללא כל התחשבות בנורמות משפטיות או הומניטריות. זה דיוקן מטריד של השקפת עולם פונדמנטליסטית המנוגדת לכל ערך אנושי שאנו מבקשים לקיים. לאחרונה, חמאס פרסמו סרטון בו רואים את אברה מנגיסטו, ישראלי ממוצא אתיופי, מתחנן ומתפלל לשחרורו".

ובהתייחסו להסכמי אברהם ציין הנשיא הרצוג כי יש הזדמנות היסטורית להרחיב את שיתוף הפעולה הבטחוני באופן חסר תקדים ברחבי הים התיכון והמזרח התיכון לשותפות איזורית אסטרטגית, עם נאטו.

הנשיא הרצוג ומזכ"ל נאטו
צילום: חיים צח – לע"מ

Back to top button