מבזקיםצבא וביטחון

אזעקת צבע אדום הופעלה באשקלון ועוטף עזה

בעקבות זיהוי של שיגור שתי רקטות לפני זמן קצר (שישי) מרצועת עזה לעבר ישראל הופעלה אזעקה במרחב היישוב זיקים, קיבוץ כרמיה ובעיר אשקלון. מערכת כיפת ברזל יירטה את שתי הרקטות. לפי שעה לא דווח על נפגעים או נזק. הירי הלילה מעזה מגיע בתגובה לפעילות צה"ל בג'נין הבוקר במהלכה חוסלו 9 מחבלים.

בישראל נערכו לירי כזה מרצועת עזה והבהירו כי כל הפרה של השקט באזור עוטף עזה תיענה בתגובה חריפה. בצה"ל יגיבו ככל הנראה במהלך הלילה, לאחר הערכת מצב שנערכת בשעה זו, בתקיפת יעדי טרור ברחבי רצועת עזה אך עם זאת התגובה תהיה מידתית על מנת שלא להגיע להסלמה רחבה.

יש לציין כי מאז הקמת ממשלת הימין זו אזעקת צבע אדום ראשונה שנשמעת בעוטף עזה לאחר חודשים ארוכים של שקט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה לירי לעבר העיר: "לפני זמן קצר נשמעה אזעקה בעיר אשקלון. ככל הנראה מדובר על שני שיגורים לעבר העיר שיורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. נוסיף כי בעקבות המתיחות הביטחונית המקלטים הציבוריים והמיגוניות ברחבי העיר פתוחים לרווחת התושבות והתושבים."

עוד ציינו בעיריית אשקלון כי "נכון לעכשיו, ללא הנחיות מיוחדות בעיר אשקלון אך יחד עם זאת, ראש העיר תומר גלאם מבקש מהתושבים לשמור על עירנות גבוהה. צוותי העירייה נמצאים בדריכות מלאה וערוכים לכל תרחיש. זה המקום לשוב ולהזכיר את החשיבות בהורדת יישומון פיקוד העורף לנייד לקבלת התרעות בזמן אמת בהתאם למיקום."

Back to top button