בריאותמבזקים

טבע משלבת כוחות עם האקדמיה בישראל לפיתוח תרופות חדשניות ולתמיכה במדענים-יזמים צעירים

ביום חמישי (26/1), חברת טבע אירחה כנס מדעי לעידוד שיתופי פעולה וחדשנות בין אקדמיה לתעשייה, אליו יגיעו המדענים המובילים בתחומי המוח והאימונותרפיה בארץ. טבע החלה בשלוש השנים האחרונות יותר מ-30 שיתופי פעולה עם חוקרים מובילים ברחבי הארץ על מנת לאתר ולפתח תרופות חדשניות. שיתוף פעולה כזה עם מכון וייצמן הוביל כבר לרכישת הזכויות לפיתוח מולקולה ראשונה על ידי טבע. במסגרת שיתופי הפעולה, צוותים בטבע בישראל ובחו"ל עובדים יחד עם מעבדות בארץ לקידום גישות תרפואיטיות חדשניות. חלק מהפרויקטים נעשים בתמיכה ובשיתוף הרשות לחדשנות.

בנוסף, ציינו בכנס את התחלתו של המחזור הרביעי לתוכנית היוקרתית – The BioInnovators Forum by Teva – תוכנית המיועדת למדענים צעירים המעוניינים להיחשף לתעשיית הפארמה ולעולם היזמות. השנה, ישתתפו בתוכנית 30 דוקטורנטיות ודוקטורנטים מצטיינים בתחומם מאוניברסיטאות מובילות בארץ. במסגרת הפרויקט יפתחו המשתתפים מיזמים חדשניים בתחומי הביוטק והביו-רפואה,. הפורום נערך בהובלת טבע, מנהליה ומומחיה, קהילת "דיגיטל ראש" בראשה עומד פרופ' ישע סיון, והאקדמיה בישראל בתחומי מדעי החיים והרפואה. הסטודנטים אשר נבחרים בקפידה על ידי האוניברסיטאות עוברים במהלך השנה תהליך אינטנסיבי של מנטורינג, סדנאות ומפגשים לפיתוח היזמות והבנה עסקית. המשתתפים בפרויקט לומדים באופן מעשי כיצד להפוך רעיונות למוצרים ופתרונות חדשניים. את הרעיונות הם יציגו בסיום השנה בתחרות הוירטואלית לחדשנות הנערכת על ידי טבע – BioMix.

בין המשתתפים בכנס היום, מנכ"ל טבע העולמית הנכנס ריצ'ארד פרנסיס, דר. אריק יוז, סמנכ"ל בכיר, ראש המחקר ופיתוח הגלובלי של טבע, חוקרים מובילים, דוקטורנטים, סטארטפים, חממות, מאיצים, קרנות ומובילי דעה בעולמות המחקר, הפיתוח והביוטק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל טבע העולמית ריצ'רד פרנסיס: ״בדרכי לאירוע תהיתי איזה תרופות חדשות יפותחו בעתיד על ידי האנשים שאני הולך לפגוש היום. רוב התרופות מפותחות עכשיו על ידי מעבדות אקדמיות. זו הסיבה שהעבודה עם הקהילה האקדמאית המדעית כל-כך חשובה לטבע״.

ד"ר דנה בר-און, מנהלת קשרי האקדמיה של טבע בחטיבת המו"פ הגלובלית: "אנו נרגשים להמשיך ולחזק את שיתופי הפעולה שלנו עם הקהילה המדעית בישראל. זהו תהליך מרגש של חדשנות במיטבה המשלב את הקהילה המדעית והמוחות המבריקים של האקדמיה הישראלית. תהליך בו רעיונות מדעיים מתורגמים להמצאות ופתרונות יישומיים רפואיים. טבע שואפת להשקיע באקוסיסטם הישראלי, לחזק אותו ולתרום לחדשנות הישראלית."

צילום: דניאל שוגרט

Back to top button